مدیر جهاد کشاورزی جوین: بروز سازی تجهیزات کشاورزی مهم‌ترین الزام افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی
مدیر جهاد کشاورزی جوین: بروز سازی تجهیزات کشاورزی مهم‌ترین الزام افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: مدرن شدن کشاورزی و فاصله‌گیری از روش‌های سنتی و خودکفایی در محصولات راهبردی به جهت تأمین و حفظ امنیت غذایی جامعه تنها راه تحقق جهش تولید در این بخش است.

به گزارش اختر شرق؛ علی‌اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین در بازدید از چند طرح رهاشده توسط سرمایه‌گذار به دلیل مشکلات ایجادشده در سر راه آن‌ها، عنوان کرد: بدون شک در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها مزین شده است نیز مهم‌ترین تلاش سازمان جهاد کشاورزی استان، بهره‌وری بیشتر با صنعتی کردن بخش کشاورزی است.

وی ادامه داد: محدودیت منابع آب در پی سال‌های کم بارش و قابل‌توجه نبودن میزان اراضی قابل‌کشت نیز ضرورت گام برداشتن به سمت کشاورزی مدرن و علمی در منطقه را بیش‌ازپیش نمایان کرده است و در این مسیر نیز باید تمامی دستگاه‌ها حمایت همه‌جانبه را از سرمایه‌گذار بخش خصوصی انجام دهند.

قارزی از تمامی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی که همت می‌کنند و در مسیر توسعه و آبادانی و اشتغال‌زایی گام برمی‌دارند نیز تشکر وِیژه کرد و گفت: در این مسید ما باید ضمن همراهی با ایشان نیز تمامی مشکلات و موانع را مرتفع سازیم.

وی بابیان اینکه کشاورزی در شهرستان جوین به جهت تنوع محصولات و تأثیر بر اقتصاد و اشتغال این شهرستان بسیار حائز اهمیت است و حدود ۱۲ هزار بهره‌بردار تنها در بخش کشاورزی در حال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی می‌تواند برای رسیدن به جهش در تولید بسیار مؤثر باشد.

خبرنگار: سید حجت الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 64