مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در عصر شعر سراسری «اسم شب، صبح است» گفت:شعر همپای مقاومت در تاریخ مبارزات حق علیه باطل حضور داشته است
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در عصر شعر سراسری «اسم شب، صبح است» گفت:شعر همپای مقاومت در تاریخ مبارزات حق علیه باطل حضور داشته است

آئین عصر شعر سراسری «اسم شب، صبح است» با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و جمعی از شاعران بومی به همت محفل ادبی رواق ادب اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و به نشانه حمایت از فلسطین برگزار شد.

به گزارش اخترشرق؛ آئین عصر شعر سراسری «اسم شب، صبح است» با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و جمعی از شاعران بومی به همت محفل ادبی رواق ادب اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و به نشانه حمایت از فلسطین برگزار شد.

در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ضمن تبریک ولادت حضرت امام حسن عسگری(ع) و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت:‌امیدوارم به دعای خیر حضرت قائم(عج) ریشه ظلم و ستم و به ویژه رژیم صهیونیستی هر چه زودتر از جهان کنده شود.
وی با اشاره به ابتکار عمل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در برگزاری آئین عصر شعر «اسم شب، صبح است»، اظهار کرد: این محفل ادبی به صورت سراسری و به میزبانی استان‌های مختلف از جمله خراسان رضوی در حال برگزاری است. شاعران بومی با حضور در این محفل به نمایندگی از مردم ایران با خوانش آثار خود به همدردی با کودکان غزه و مردمان مظلوم فلسطین می‌پردازند. این کمترین کار در مجموعه کتابخانه‌های عمومی است؛ اما این کمترین نیز به منظور رساندن صدای مردم ایران در راستای حمایت از مردم مظلوم فلسطین است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به سابقه شعر در مسائل فلسطین، افزود: در واقع شاعران با سرودن شعر نخستین واکنش را در خصوص اشغال فلسطین داشته‌اند. این بدین معناست که شعر همپای مقاومت در تاریخ مبارزات حق علیه باطل بوده است.
وی ابراز کرد: اعتقاد داریم فلسطین پاره تن اسلام است و همه جهان اسلام باید برای آزادسازی و ابراز همدردی با مردم فلسطین حرکتی مؤثر انجام دهند. شاعران و ادیبان نیز در قالب سرودن شدن به ادای دین در این حوزه می‌پردازند.
علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به نام این عصر شعر گفت: «اسم شب، صبح است» و ما نیز‌امیدواریم طلوع صلح و آزادگی را از کشور فلسطین شاهد باشیم. چنانچه مقام معظرم رهبری و امام راحل فرموده‌اند، ‌امیدواریم هر چه زودتر شاهد سرنگونی رژیم اشغالگر صهیونیست باشیم.
در پایان نوید اطاعتی، زهرا عراقی، محمدجواد منوچهری و غلامرضا غلامپور دهسرخی به خوانش اشعار خود با محوریت اشغال سرزمین مقدس فلسطین پرداختند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 15