مبارزه با علف‌های هرز در ۱۵ هزار و ۳۷۷ هکتار از مزارع گندم و جوی مشهد
مبارزه با علف‌های هرز در ۱۵ هزار و ۳۷۷ هکتار از مزارع گندم و جوی مشهد

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: عملیات مبارزه با علف‌های هرز در مزارع گندم و جوی شهرستان مشهد انجام‌گرفته و با توجه به شرایط خشک‌سالی اخیر انجام به‌موقع مراحل داشت جهت افزایش عملکرد بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش اختر شرق؛ علی ممیزی دراین‌باره عنوان کرد: با رشد و ازدیاد علف‌های هرز نازک و پهن‌برگ در مزارع گندم و جو به‌صورت شیمیایی مبارزه شد و کار مبارزه با علف‌های هرز امسال در سطح ۱۵ هزار و ۳۷۷ هکتار انجام شد.

وی افزود: از این میزان، سطح مبارزه با علف‌های هرز در مزارع گندم آبی، ۱۴ هزار و ۵۹۷ هکتار (که شامل سه هزار و ۳۵۲ هکتار مبارزه با علف‌های هرز باریک برگ، شش هزار و ۳۵ هکتار مبارزه با علف‌های هرز پهن‌برگ، چهار هزار و ۵۰۰ هکتار مبارزه توام و ۷۱۰ هکتار مبارزه مکانیکی) و سطح مبارزه با علف‌های هرز در مزارع جو آبی ۷۸۰ هکتار (که شامل ۳۵۰ هکتار مبارزه با علف‌های هرز باریک برگ، ۴۳۰ هکتار مبارزه با علف‌های هرز پهن‌برگ) در شهرستان مشهد صورت گرفته است.

ممیزی با اشاره به عملیات مبارزه با علف‌های هرز در این شهرستان‌، گفت: شهرستان مشهد با ۱۱ هزار هکتار سطح کشت گندم آبی و ۱۳ هزار و ۸۰۰ هکتار سطح کشت جو آبی را به خود اختصاص داده است.

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد در پایان خاطرنشان کرد: مبارزه با علف‌های هرز مزارع گندم و جو از اسفند سال گذشته با مشارکت کشاورزان و نظارت ۲۲ کارشناس شبکه مراقبت در این شهرستان آغاز شد و اردیبهشت پایان یافت.

image_printچاپ مطلب

Visits: 46