مبارزه با جوندگان در سطح ۹۱۰ هکتار در اراضی کشاورزی جوین عملیاتی شد
مبارزه با جوندگان در سطح ۹۱۰ هکتار در اراضی کشاورزی جوین عملیاتی شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: از ابتدای سال تا امروز در سطح ۹۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان جوین عملیات مبارزه با جوندگان محصولات کشاورزی انجام‌گرفته است.

به گزارش اختر شرق؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به اینکه ملخ و موش جزو مخرب‌ترین موجودات جونده محصولات کشاورزی در شهرستان به شمار می‌آیند، گفت: در جهت حفظ محصولات کشاورزی و حمایت از کشاورزان از ابتدای سال جاری تاکنون در سطح ۹۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی عملیات مبارزه به این جوندگان انجام‌گرفته است.

 علی‌اکبر قارزی بابیان اینکه در این عملیات نیز بالغ‌بر ۵۹۶ لیتر سم نیز استفاده‌شده است، عنوان کرد: شهرستان جوین به‌عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی نیز دارای بالغ‌بر ۱۲ هزار نفر فعال بخش کشاورزی نیز هست که باید در هر شرایط موردحمایت قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه جوندگان در باغ و کشتزارها و همچنین پس از برداشت محصول در مکان‌های نگهداری و انبار در سطح گسترده می‌توانند تولیدمثل داشته باشند و به محصولات کشاورزی خسارت وارد نمایند، عنوان کرد: این خسارت نیز باعث از بین رفتن کیفیت و بازارپسندی و حتی از بین رفتن خود محصولات نیز می‌شود که با مبارزه به‌موقع می‌توان این مهم را رفع کرد.

قارزی در پایان خاطرنشان کرد: اقتصادی‌ترین و مؤثرترین راه مبارزه با این جوندگان نیز استفاده از مدیریت تلفیقی آفات است و برای حفاظت از محصولات خود بخصوص بعد از برداشت آن و در انبارها نیز پاک نگه‌داشتن انبار و انجام اقدامات پیشگیرانه و جلوگیری از هجوم این جوندگان را باید انجام داد.

خبرنگار: سید حجت‌الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 113