فعالیت چهار واحد پرورش قارچ در شهرستان جوین
فعالیت چهار واحد پرورش قارچ در شهرستان جوین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین باهدف بررسی وضعیت واحدهای پرورش قارچ در این شهرستان با حضور مسئول تولیدات گیاهی و مسئول باغبانی جهاد کشاورزی این شهرستان از چهار واحد پرورش قارچ در جوین بازدید کردند.

به گزارش اختر شرق؛ علی‌اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین ضمن بازدید از چهار واحد پرورش قارچ در این شهرستان و بررسی شرایط سالن‌های پرورش قارچ و پروانه ایشان از پرورش قارچ با عنوان فعالیت اقتصادی با درآمد بالا و زحمت کم یادکرد و گفت: مصرف قارچ در سبد خانواده‌ها با توجه به ارزش غذایی بالا به‌خوبی جابازکرده است و متقاضیان بخصوص در روستاییان می‌توانند نسبت به فعالیت در این بخش اقدام نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی جوین با اشاره به اینکه پرورش قارچ فرصت مناسب بخصوص برای بانوان در روستاها برای اشتغال‌زایی و کسب درامد بالا محسوب می‌شود، عنوان کرد: ترویج این نوع فعالیت‌ها در روستاها نیز با برگزاری کارگاه‌های آموزشی توسط همکاران نیز انجام می‌شود که خوشبختانه با بازخورد خوبی روبرو شده است.

قارزی، اشتغال بانوان روستایی و فرزندان آن‌ها در کنار سرپرست خانواده را موجب ارتقای سطح اقتصادی خانواده نیز بیان کرد و گفت: فعالیت‌های اقتصادی مانند پرورش قارچ از پردرآمدترین بخش‌های کشاورزی نیز محسوب می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت چهار واحد پرورش قارچ در این شهرستان، اظهار کرد: بدون شک متقاضیان نیز با دانش‌اندوزی در این رشته نیز می‌توانند در فرصت کوتاه به درآمدزایی بالایی دست پیدا کنند.

مدیر جهاد کشاورزی جوین بابیان اینکه پرورش قارچ را می‌توان در کارگاه‌ها یا سالن‌های زیرزمینی و زیر پله‌ای نیز آغاز کنند، گفت: نیاز به فضای کم، نیاز به سرمایۀ کم، زود بازدهی محصول، راندمان بیولوژیکی بالا، امکان کشت در هر آب و هوایی، امکان تهیۀ مواد اولیه در داخل کشور، امکان صادرات محصول نیز از مهم‌ترین مزیت‌های پرورش این محصول نیز است.

خبرنگار: سید حجت الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 80