فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص): خط قرمز قرارگاه “تعطیلی پروژه‌ها” است/ سرعت‌بخشیدن به اجرای فاز یک خط سه مترو مشهد
فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص): خط قرمز قرارگاه “تعطیلی پروژه‌ها” است/ سرعت‌بخشیدن به اجرای فاز یک خط سه مترو مشهد

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: خط قرمز این قرارگاه، تعطیل شدن فعالیت پروژه‌ها در مشهد است و بر همین اساس اجازه نمی‌دهیم کار در پروژه‌های در حال اجرا تعطیل شود.

به گزارش اختر شرق؛ سردار سید حسین هوش‌السادات در نشست با شهردار مشهد اظهار کرد: پس از تهران، شهرداری مشهد در حوزه خطوط مترو در کشور پیش‌رو بوده و در موضوع تجهیزات کارگاهی و نحوه اجرا هم‌ردیف تهران است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: هم‌اکنون دو دستگاه حفار تی.‌بی.‌ام به همراه ۱۲۰۰ نیروی انسانی در کنار سایر تجهیزات در مشهد فعال هستند و برای پیشبرد و تسریع اجرای پروژه‌ها در مشهد به حمایت و پشتیبانی شهرداری نیازمند هستیم و آمادگی سرعت بخشیدن به کار و بالا بردن سقف فعالیت‌ها هم وجود دارد.

سردار هوش‌السادات تأکید کرد: همین‌جا اعلام می‌کنیم که خط قرمز قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) تعطیل شدن فعالیت پروژه‌ها در مشهد است و بر همین اساس اجازه نمی‌دهیم کار در پروژه‌های در حال اجرا تعطیل شود.

شهردار مشهد مقدس نیز اظهار کرد: در راستای کاهش ترافیک در هسته مرکزی شهر و اتصال خطوط قطار شهری به حرم مطهر برای خدمات‌رسانی بهتر به زائران و مجاوران، بهره‌برداری از ۵.۲ کیلومتر از خط سه حدفاصل میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) در اولویت است.

سید عبدالله ارجایی تصریح کرد: از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) می‌خواهیم تا بر این موضوع تمرکز و زمان‌بندی مشخصی را برای بهره‌برداری از این بخش از خط سه مشخص و اعلام کند.

وی ادامه داد: مدیران مجموعه قرارگاه در مشهد اعلام کرده‌اند که ظرفیت انجام کار تا سقف ۸۰۰ میلیارد تومان در سال رادارند و این آمادگی وجود دارد تا حجم کار را تا مبلغ پنج هزار میلیارد تومان افزایش دهیم و از قرارگاه نیز می‌خواهیم در چهارچوب این مبلغ، کار را تعریف و اجرا کنند.

شهردار مشهد با اشاره به فعالیت هزار و ۲۰۰ نیروی کارگری در پروژه‌های شهرداری که توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) در حال اجراست، تصریح کرد: از قرارگاه درخواست داریم تا با فعال کردن بیشتر کارگاه‌ها نیروهای فعال در آن را به دو هزار نفر افزایش دهد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر مشهد نیز در این نشست اظهار کرد: اولویت شورای شهر، تقویت حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه خطوط قطار شهری است. یکی از برنامه‌ها و اولویت‌ها در پروژه مترو مشهد، بهره‌برداری از ۵.۲ کیلومتر خط سه حدفاصل میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) به‌عنوان اولویت است تا زائران و مجاوران بتوانند هرچه زودتر از خدمات آن بهره‌مند شوند.

ایمان فرهمندی خاطرنشان کرد: در کنار خط سه، حفاری خط چهار نیز توسط دستگاه حفار آغازشده و باید تمام جوانب ایمنی در هنگام حفاری تونل موردتوجه قرارگرفته و به کار بسته شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 0