فرمانده انتظامی کاشمر از افزایش نزاع فردی و جمعی در این شهرستان خبر داد
فرمانده انتظامی کاشمر از افزایش نزاع فردی و جمعی در این شهرستان خبر داد

فرمانده انتظامی کاشمر گفت: متأسفانه نزاع‌های فردی و دسته‌جمعی در شهرستان کاشمر رو به افزایش است.

به گزارش اختر شرق؛ سرهنگ حسین احمدی ظهر شنبه در نشست خبری گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، بابیان اینکه کار پلیس سخت و طاقت‌فرسا است، اظهار کرد: اولویت ناجا، حضور مأموران در کمترین زمان ممکن در محل حادثه است.

وی میانگین حضور مأموران در محل حادثه را ۱۲ تا ۱۳ دقیقه اعلام کرد و ادامه داد: از حدود دو سال قبل که خطوط ۱۱۰ در مرکز استان تجمیع شد، بعضاً شاهد بروز مشکلاتی بودیم که در ارائه خدمت به مردم تأخیر ایجاد می‌کرد.

فرمانده انتظامی کاشمر با اشاره به برقراری میانگین روزانه ۷۰ تا ۸۰ تماس با پلیس ۱۱۰، گفت: علاوه بر آن، روزانه ۱۴۰ مورد مراجعه حضوری به مجموعه‌های انتظامی شهرستان انجام می‌شود.

وی، حضور زباله‌گردها و معتادین در سطح شهر را یکی از معضلات جدی دانست و تصریح کرد: متأسفانه روزبه‌روز بر تعداد این افراد افزوده می‌شود و حضور متکدیان در معابر نیز چهره شهر را آلوده کرده است.

فرمانده انتظامی کاشمر خاطرنشان کرد: باوجود این‌که موضوع معتادین متجاهر، متکدیان و زباله‌گردها در شورای تأمین شهرستان مطرح‌شده اما نیروی انتظامی تنها متولی این افراد نیست و برای ساماندهی آنان، شهرداری، فرمانداری، بهزیستی و دستگاه‌های حمایتی نیز باید پای‌کار باشند.

وی گفت: اگر کمپ ماده ۱۶ برای جمع‌آوری، اصلاح و تربیت معتادین متجاهر در هرکدام از شهرستان‌های منطقه ترشیز راه‌اندازی شود، بسیاری از آسیب‌های موجود به‌خصوص سرقت‌های خرد کاهش خواهد یافت.

فرمانده انتظامی کاشمر، وجود کمپ ماده ۱۶ را در منطقه ترشیز را ضروری دانست و گفت: عامل بیشتر سرقت‌های خرد که بعضاً در معابر انجام می‌شود، معتادین متجاهر هستند.

وی بابیان این‌که آمار رسمی از تعداد معتادین متجاهر در کاشمر ثبت‌نشده اما اکنون در گرمخانه کاشمر حدود ۶۰ معتاد نگهداری می‌شوند، اضافه کرد: برخی از سرقت‌ها توسط همین افراد انجام می‌شود.

فرمانده انتظامی کاشمر بابیان اینکه ۱۰۰ درصد جرائم خشن در شهرستان کشف‌شده است، عنوان کرد: تمامی تماس‌هایی که با ۱۱۰ گرفته می‌شود منجر به اعزام گشت، رسیدگی، تنظیم صورت‌جلسه و عملیات می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که از هیچ تلاشی در حفظ امنیت و آرامش شهروندان دریغ نمی‌کنیم، خاطرنشان کرد: سرقت، نزاع‌های فردی و دسته‌جمعی، تصادفات و موضوعات اخلاقی ازجمله دغدغه‌های نیروی انتظامی در کاشمر به شمار می‌رود که متأسفانه نزاع‌های فردی و دسته‌جمعی در شهرستان رو به افزایش است.

فرمانده انتظامی کاشمر بابیان این‌که برخی تخلفات و جرائم به خاطر پایین بودن هزینه جرم در کشور صورت می‌گیرد، گفت: هرچند به‌طور میانگین هر خانواده کاشمری حداقل دو موتورسیکلت دارد اما با موتورسواران متخلف و کسانی که با حرکات مخاطره‌آمیز از مردم سلب آسایش می‌کنند، برخورد جدی می‌شود؛ البته تلاش شده با ارتقای فرهنگ ترافیک و آموزش‌های همگانی، تخلفات را به حداقل ممکن برسانیم.

وی به سفر فرمانده نیروی انتظامی کشور به شهرستان کاشمر نیز اشاره کرد و گفت: در این سفر ضمن اعلام وضعیت منطقه، نیازهای شهرستان ازجمله تجهیز یگان‌ها، تقویت نیروی انسانی و تقویت زیرساخت‌ها به فرمانده ناجا منتقل شد.

فرمانده انتظامی کاشمر تصریح کرد: با توجه به ایجاد بخش «فرح‌دشت» در شهرستان کاشمر، باید هرچه سریع‌تر پاسگاهی در این منطقه ایجاد شود که اقدامات لازم در این خصوص صورت گرفته است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 9