عرضه مستقیم و ایجاد اشتغال مهمترین هدف برپایی غرفه‌های محصولات کشاورزی است
عرضه مستقیم و ایجاد اشتغال مهمترین هدف برپایی غرفه‌های محصولات کشاورزی است

مدیر کل تعاون روستایی خراسان رضوی با همراهی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولین شهرستان از غرفه‌های ایجاد شده در همایش تجلیل از نمونه‌های بخش کشاورزی کاشمر بازدید به عمل آوردند.

به گزارش اخترشرق؛ آرش آوان مدیرکل تعاون روستایی خراسان رضوی ضمن حضور در همایش تجلیل از نمونه‌های بخش کشاورزی کاشمر وبازدید ازغرفه‌های محصولات کشاورزی گفت: با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده و همکاری و مساعدت سازمان تعاون روستایی این غرفه‌ها به‌منظور کاهش فاصله قیمت محصولات کشاورزی از تولید تا مصرف، حذف واسطه‌ها و ایجاد رقابت و همچنین حمایت از تولیدکنندگان برپا شده است.
آوان افزود: در تلاش هستیم تا اتفاقات مثبتی در حوزه توسعه و عرضه مستقیم محصولات بخش کشاورزی منطقه رقم بزنیم و با حذف واسطه‌ها به صورت مستقیم محصولات تولید شده را به دست مصرف کننده برسانیم.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی کاشمر نیز در حاشیه بازدید خود از این غرفه‌ها گفت: بازار مصرف همواره یکی از چالش‌های بخش کشاورزی بوده به گونه‌ای که کشاورزان همیشه از اینکه کمترین بهره را از دسترنج خود می‌برند گلایه‌مند هستند.
کاظم قربان‌پور افزود: این نمایشگاه شامل چندین غرفه از محصولاتی نظیر محصولات تولیدی زنبورعسل، نوشیدنی‌ها و عرقیات گیاهی، صنایع دستی، کودهای سبز، نمایش محصولات تولیدی عشایر و غرفه نمایش ماشین آلات کشاورزی است.
وی ادامه داد: تلاش می‌شود تا در برنامه ریزی‌های آینده علاوه بر محصول کشاورزان بومی، محصولات کشاورزی از سایر شهرستان‌ها را نیز با قیمتهای کمتر از قیمت بازار در این غرفه‌ها به مردم و کشاورزان عرضه کنیم.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی کاشمرحذف لایه‌های مختلف واسطه گری، عرضه کالاهای مورد نیاز بهره برداران با قیمت و کیفیت مناسب، حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان، ایجاد رقابت و شناخت بازارهای هدف، و از همه مهم‌تر ایجاد اشتغال و درامد را از جمله اهداف ایجاد اینگونه غرفه‌ها برشمرد.

خبرنگار:فاطمه نبوی ثالث

image_printچاپ مطلب

Visits: 26