طلاب علوم دینی می توانند در دانشگاه جامع علمی کاربردی متناسب با حوزه کاری خود مهارت آموزی کنند
طلاب علوم دینی می توانند در دانشگاه جامع علمی کاربردی متناسب با حوزه کاری خود مهارت آموزی کنند

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه استان خراسان رضوی، دانشگاه جامع علمی کاربردی را محیطی مناسب برای مهارت آموزی طلاب متناسب با حوزه کاری آنان دانست.

به گزارش اختر شرق؛ حجت الاسلام اسماعیلیان معاون اداری و مالی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان رضوی در دیدار با رئیس واحد استانی با اشاره به برنامه‌های مرکز در حوزه معیشت و رفاه طلاب حوزه‌های علمیه گفت: یکی از بهترین راه‌های ارتقاء سطح رفاهیات طلاب حوزه‌های علمیه، مهارت آموزی آنان متناسب با حوزه کاری طلاب است و آموزش‌های مهارت محور برای آنان ضروری است.

معاون مرکز خدمات حوزه‌های علمیه یکی از اهداف این مرکز را توانمندسازی طلاب معرفی و افزود: طلاب علوم دینی باید در حوزه‌های مهارت آموزی، کارآفرینی و ایجاد اشتغال ورود کنند و فعال باشند و در این زمینه دانشگاه جامع علمی کاربردی بستری مناسب برای فراگیری این مهارت‌ها ایجاد کرده است که طلاب می‌توانند از آن بهرمند شوند.

اسماعیلیان با تاکید بر اینکه خدمت دهی در حوزه مسکن، بیمه، سلامت و آموزش برای طلاب شیعه و سنی، اساتید حوزه و خانواده‌های آنان، برای این مرکز تعیین شده است افزود: از آنجا که مسئولیت ضمن خدمت کارکنان در بخش عمومی و برای معاونت‌ها بصورت تخصصی در حیطه وظایف این دانشگاه است، لذا می‌توانیم از تجربیات دانشگاه جامع علمی کاربردی برای مهارت آموزی طلاب، اساتید و خانواده‌های آنان بهره ببریم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خراسان رضوی نیز در این دیدار با معرفی اجمالی دانشگاه گفت: دانش آموختگان این دانشگاه با توجه به نوع آموزشی که دیده اند، نیازی به گذراندن دوره‌های تکمیلی ندارند چون آموزش‌ها در مراکز آموزش علمی کاربردی، علمی – مهارتی و در محیط واقعی کار انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: بطور کلی آموزش در جهت توسعه مهارت و منجر به شغل از اهداف اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

وی افزود: دانشگاه در دوره جدید، مجوز تاسیس و راه اندازی مراکز جدید را صرفا با ضمانت اشتغال فارغ التحصیلان صادر می‌کند تا در حوزه مسوولیت اجتماعی خود در قبال حل معضل بیکاری جامعه نقشی موثر ایفا کند و در همین زمینه تعدادی از مراکز آموزشی استان برای پذیرش دانشجو در سال جدید خود، زمینه‌های اشتغال معرفی کردند.

 دکتر سلجوقی تصریح کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی این آمادگی را دارد تا برای ارتقاء سطح مهارت‌های طلاب علوم دینی زمینه هر نوع همکاری را فراهم آورد همچنین در حوزه آموزش‌های کوتاه مدت و صلاحیت حرفه ای، دانشگاه دارای ظرفیت‌های زیادی برای کمک به حوزه‌های علمیه است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 34