طرح تفصیلی سه شهر خراسان رضوی به تصویب رسید
طرح تفصیلی سه شهر خراسان رضوی به تصویب رسید

طرح تفصیلی سه شهر بار، فیروزه و قدمگاه از توابع شهرستان‌های نیشابور و فیروزه در نشست اعضای کمیسیون ماده ۵ شهرداری با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی به تصویب رسید.

به گزارش اخترشرق؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی در حاشیه برگزاری نشست این کمیسیون گفت: پس از بازدیدهای انجام شده توسط امام جمعه شهر بار، فرمانداران شهرستان‌های مزبور، مسوولان محلی و اعضای کمیسیون ماده پنج استان و تشکلهای مردمی، نشست بررسی طرحهای تفصیلی شهرهای بار، فیروزه و قدمگاه برگزار شد.

جواد خدایی اظهار کرد: در تصویب طرحهای تفصیلی برای شهرها توجه به حفظ شاخص‌ها و مزیت‌های مکانی با توجه به ویژگیهای منحصر به فرد هر شهر و نحوه انعکاس کالبدی آن‌ها بسیار اهمیت دارد و هماهنگی و ایجاد تفاهم با مردم و مسوولان محلی و ایجاد حساسیت نسبت به ویژگی‌های منحصر به فرد هر شهر ضروری است که در نشست‌های کمیسیون ماده ۵ دنبال می‌شود.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: تغییر در رویکردهای پیشین همچون غلبه نگاه‌های ترافیکی، که باعث تخریب ظرفیتهای طبیعی شهرهای مورد مطالعه برای اجرای طرح تفصیلی می‌شود و اثر این رویکردها در طرح مزبور مورد تاکید است.

خدایی بیان کرد: در راستای تقویت مزیتهای مکانی و تبلور ظرفیت این شهرها و هویت بخشی به آن‌ها، تهیه نقشه منظومه‌های گردشگری در مقیاس شهرستان در انطباق با ساختار و جاذبه‌های شهر توسط شهرداری‌ها با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و فرمانداری‌ها در نشست کمیسیون ماده ۵ مورد تاکید قرار گرفت تا نقشه فرهنگی با تاکید بر آیین ها، رویداد مکانها و میراث فرهنگی ناملموس هر خطه تهیه شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 22