طرح تامین اضطراری ۳۵۰ لیتر بر ثانیه آب برای زمان اوج مصرف در مشهد
طرح تامین اضطراری ۳۵۰ لیتر بر ثانیه آب برای زمان اوج مصرف در مشهد

فائزه حسین‌زاده- مشهد تامین آب به میزان ۳۵۰ لیتر بر ثانیه برای اطمینان از جبران بخشی از کسری آب مورد نیاز کلان شهر مذهبی مشهددردوران اوج مصرف در دست اجرا است.

به گزارش اختر شرق؛ جواد حافظی نسب مدیر این پروژه گفت: با توجه به خشکسالی‌های بی‌سابقه در استان و محدودیت شدید کمی در برنامه تامین آب شرب و بهداشت شهر مشهد و لزوم استفاده از ظرفیت منابع آب زیرزمینی واقع در محدوده خطوط انتقال آب سد دوستی برای اطمینان تامین بخشی از کسری آب مورد نیاز در دوران اوج مصرف طرح تجهیز و اجرای خط انتقال آب دو حلقه چاه تنگل شور با دبی ۱۰۰ لیتر بر ثانیه از طریق خط انتقال آب با لوله پلی اتیلن به قطر ۴۰۰ میلی‌متر و به طول ۶۹۵۰ متر و نیز حفاری و تجهیز ۶ حلقه چاه به عمق ۲۰۰ متر با دبی ۱۵۰ لیتر بر ثانیه و اجرای شبکه جمع آوری با لوله پلی اتیلن به قطر۲۰۰ تا ۴۰۰ میلی‌متر وبه طول ۵۶۲۰ متر در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در این طرح تجهیز ساختمان ۵ حلقه چاه اراضی اصلاح نژاد دام عباس آباد با دبی ۱۰۰ لیتر بر ثانیه از طریق خط انتقال آب با لوله پلی اتیلن به قطر ۲۰۰ تا ۳۱۵ میلیمتر و به طول ۲۱۹۴ متر و اجرای خط انتقال آب و اتصال به مخزن ۲۰۰۰۰ متر مکعبی نیز دیده شده است که مجموعاً ۳۵۰ لیتر بر ثانیه آب مورد نیاز را تامین می‌کند.

حافظی نسب اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح را یک هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: عملیات پروژه شبکه جمع آوری چاه‌های مجتمع دام عباس آباد و دو حلقه چاه تنگلشور برای اتصال به مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی شهر مشهد با پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد در حال انجام است.

وی گفت: همچنین از اواخر مرداد ماه عملیات حفاری چاه شماره ۴ توسط پیمانکار آغاز شده که در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز، این پروژه در سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 41