طرح آبیاری کم‌فشار روستای فرح‌آباد شهرستان کاشمر به بهره‌برداری رسید
طرح آبیاری کم‌فشار روستای فرح‌آباد شهرستان کاشمر به بهره‌برداری رسید

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر بیان کرد: این طرح در مساحتی حدود ۴۶ هکتار از سال ۱۳۹۹ شروع و ارسال جاری بااعتبار دولتی ۳۲۲۰ میلیون ریال و سهم خودیاری مردم ۱۲۶۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید که جمعیتی حدود ۱۵۰ خانوار از این طرح بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش اختر شرق؛ طرح آبیاری کم‌فشار روستای فرح‌آباد با حضور فرماندار، امام‌جمعه، مدیر جهاد کشاورزی و برخی از مسئولین شهرستان به بهره‌برداری رسید.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: در بسیاری از کشورهای درحال‌توسعه کاهش هزینه اجرایی سامانه آبیاری با لوله کم‌فشار از دلایل اصلی برای انتخاب این نوع سامانه هست. در مناطق توسعه‌یافته جهان نیاز به راندمان بیشتر استفاده از آب همراه با کاهش هزینه، انگیزه اصلی سرمایه‌گذاری در سامانه‌های کم‌فشارمی باشد.

محمد شجعی گفت: سامانه کم‌فشار عبارت است از مجموعه‌ای از مجاری لوله که از کانال و یا مخزن آب تغذیه‌شده و نقش انتقال و توزیع آب با فشار کم تا آبگیر قطعات زراعی را بر عهده دارد.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر ادامه داد: به همین منظور و به دلیل تداوم کم‌آبی منطقه و ضرورت برنامه‌ریزی صحیح و حل مشکلات مردم منطقه پروژه آبیاری کم‌فشار روستای فرح‌آباد شهرستان کاشمر به بهره‌برداری رسید.

image_printچاپ مطلب

Visits: 20