طرح‌‌های تشویقی صرفه‌جویی آب تعریف شود
طرح‌‌های تشویقی صرفه‌جویی آب تعریف شود

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد از تعریف طرح های تشویقی صرفه‌جویی آب خبرداد.

به گزارش اختر شرق؛ مهدی یعقوبی در جلسه مشترک با معاونت فرهنگی در خصوص مشهد شهر دوستدار آب اظهار کرد: مدیریت شهری برنامه‌های مختلفی در راستای مدیریت آب انجام داده، از جمله آن می‌توان به تعامل با سازمان‌های تخصصی آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب در جهت استفاده از پساب و منابع غیرکیفی برای آبیاری فضای سبز، توسعه شبکه جداسازی آب شرب از آب خام، پیگیری احداث تصفیه خانه‌های لوکال جدید و برنامه‌های آموزش در فرهنگسراها اشاره کرد.

وی افزود: خاموشی آبنماهای سطح شهر، ممانعت از شست‌وشوهای غیرضروری معابر و برگزاری کلاس‌های مستمر برای کارگران فضای سبز با هدف آموزش نحوه صحیح آبیاری نیز انجام شده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد بیان کرد: ایجاد طرح‌های تشویقی صرفه‌جویی در مصرف آب و به‌کارگیری شرکت‌های دانش بنیان در جهت ساخت تصفیه خانه‌های لوکال در مجتمع‌های مسکونی با هدف بازچرخانی آب مجموعه می‌بایست برنامه ریزی و اجرایی شود. در ادامه حسین باغگلی، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی گفت: تا امروز ۱۳۸جلسه در محلات در راستای طرح مشهد شهر دوستدار آب برگزار شده است. وی افزود: حدود ۳۰ هزار نفر به صورت مستقیم در ۸۵ محله و در ۶۲ طرح اجرایی همکاری دارند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 47