شهر مشهدمقدس مهیای حضور شهید جمهور می‌شود
شهر مشهدمقدس مهیای حضور شهید جمهور می‌شود

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد از آماده‌سازی شهر مشهدالرضا (ع) برای استقبال از پیکر شهید جمهور آیت‌الله رئیسی خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ مهدی یعقوبی ضمن تسلیت شهادت حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان، گفت: با توجه به اینکه مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر حضرت آیت‌الله رئیسی، پنجشنبه سوم خرداد ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود، شهر مشهد برای میزبانی هر چه باشکوه‌تر این مراسم، مهیای حضور شهید جمهور می‌شود.

یعقوبی ادامه داد: به همین منظور پاکبانان خدوم شهرداری برای پاکسازی معابر شهری در مسیر مراسم تشییع با به بکارگیری ۶۰ دستگاه ماشین‌آلات و تجهیزات تخصصی خدمات شهری و مدیریت پسماند در سه شیفت فعالیت دارند.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد یادآور شد: تمامی پرچم‌های الوان از سطح شهر جمع آوری و پرچم‌های مشکی جایگزین شده است و پرچم‌های ایران نیز به حالت نیمه برافراشته درآمدند.

وی خاطرنشان کرد: ۸۰۰ نفر نیروی فضای سبز در محورهای اصلی و منتهی به حرم مطهر از روز گذشته در حال بازپیرایی و رسیدگی به فضای سبز موجود هستند؛ آب‌نماهای سطح شهر در این مدت روشن خواهند بود و در مدت عزای عمومی نورپردازی‌ها خاموش است.

یعقوبی با بیان اینکه روز پنجشنبه، ۱۰۰ درصد نیروهای خدمات شهری در سطح شهر آماده‌باش هستند، اضافه کرد: همزمان با روز مراسم ۱۵۰۰ نیروی کارگری و کارشناسی خدمات شهری همراه با ۳۰۰ نیروی فضای سبز در خیابان امام رضا و مسیر برگزاری تشییع، آماده خدمت‌رسانی به شرکت‌کنندگان در مراسم خواهند بود.

وی گفت: همچنین ۳۲۰ نیروی رفع سد معبر و انضباط شهری نیز برای برقراری نظم و سهولت رفت و آمد عزاداران در معابر مستقر هستند.

یعقوبی به اقدامات ویژه سازمان آتش‌نشانی برای ایمن‌سازی محل برگزاری مراسم اشاره کرد و افزود: ارزیابی و اقدمات لازم ایمنی در خیابان امام رضا (ع) برای حضور خیل عظیم مردم عزادار مشهد مقدس، انجام شده و ضمن افزایش ظرفیت ایستگاه‌های آتش‌نشانی اطراف حرم مطهر، همزمان با روز مراسم ۱۵۰ آتش‌نشان به همراه ۳۵ دستگاه خودرو از میدان پرواز در بولوار فرودگاه تا حرم مطهر مستقر خواهند بود.

image_printچاپ مطلب

Views: 27