سرمازدگی باعث خسارت ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریالی به بخش کشاورزی کاشمر شد
سرمازدگی باعث خسارت ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریالی به بخش کشاورزی کاشمر شد

مدیرجهادکشاورزی در جلسه ستاد بحران که درمحل فرمانداری شهرستان برگزار شدبه ارائه گزارش اولیه از خسارات سرمازدگی پرداخت.

به گزارش اخترشرق؛ مدیر جهاد کشاورزی کاشمر درجلسه ستاد بحران شهرستان در خصوص میزان خسارت، مناطق و درختان خسارت دیده گزارش کاملی را ارائه و میزان برآورد خسارت اولیه را ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد.
محمد شجعی برهمکاری و انجام اقدامات مناسب و پیشگیرانه‌ای به جهت جلوگیری از سرمازدگی تاکید کرد و افزود: در ابتدا می‌بایست با استفده از ظرفیت‌های موجود حمایت اولیه از بهره برداران صورت پذیرد تا کشاورزان با اعتماد از راهکارهای علمی ارائه شده پیروی و استفاده کنند.
وی با اشاره به روش‌های مقابله با سرمازدگی و برآورد اولیه خسارت ادامه داد: پس از بازدید میدانی کارشناسان جهاد کشاورزی از سطح باغات و اراضی زراعی شهرستان مشخص شد در سرمای اخیر به ۸۰۰ هکتار از باغات و بیش از ۸۰ هکتار از مزارع گندم خسارت ۱۵ تا ۷۵ درصدی وارد شده است.
مدیر جهاد کشاورزی کاشمر بر بیمه محصولات کشاورزی تاکید و بیان کرد: جلوگیری از سرما زدگی باغ یکی از واجب‌ترین کارهایی است که باید برای محافظت از باغ خود انجام دهید تا دچار ضررهای هنگفت نشوید.
شجعی اظهار کرد: بهترین روش برای جلوگیری از سرمازدگی باغ و درختان، سازه نت هاوس است که به صورت ماندگار و همیشگی جلوی سرمازدگی باغات را می‌گیرد.
وی تصریح کرد: در پی این خسارت ها، نمایندگان صندوق بیمه کشاورزی با همراهی گروه‌های ارزیابی جهاد کشاورزی در مناطق حاضر و ضمن بازدید میدانی، تدابیر لازم جهت تسریع در انجام عملیات پایش و ارزیابی خسارت را اتخاذ و به مراجع ذی صلاح منعکس کردند.
وی بهترین راه جبران خسارات را صندوق بیمه محصولات کشاورزی دانست و ادامه داد: توصیه می‌گردد تمامی بهره برداران بیخش کشاورزی برای جلوگیری از خسارت‌های هنگفت حتما محصولات خود را بیمه نمایند.


خبرنگار:فاطمه نبوی ثالث

image_printچاپ مطلب

Visits: 29