سامانه تسهیلات نوسازی مسکن در خراسان رضوی بازگشایی شد
سامانه تسهیلات نوسازی مسکن در خراسان رضوی بازگشایی شد

رییس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: سامانه تسهیلات ساخت مسکن در بافت های فرسوده استان که برای مدتی غیر فعال بود اکنون بازگشایی شده است و متقاضیان می‌توانند برای دریافت تسهیلات به سامانه مراجعه کنند.

به گزارش اختر شرق شرق؛ سمانه نصراللهی افزود: سامانه تسهیلات ساخت مسکن در بافتهای فرسوده شرکت بازآفرینی شهری ایران به آدرس www. Facility. udrc. ir برای مدتی امکان خدمات‌رسانی را نداشت، اما با بازگشایی آن، متقاضیان می‌توانند برای مراجعه به این سامانه وارد پروسه دریافت وام شوند. وی اظهار داشت: متقاضیان بعد از ثبت نام در سامانه بویژه ثبت کدپستی خانه و تایید اینکه ملکشان در بافت فرسوده قرار دارد، به صورت مستقیم و برخط به بانکی که قرار است وام را دریافت کنند، متصل می‌شوند.

رییس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: چنانچه دریافت تسهیلات از سوی این سامانه برای متقاضی تایید نشد، آنان می‌توانند به اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی مراجعه و یا با سامانه پیامکی ۳۰۰۰۸۶۱۲ مشکل خود را مطرح کنند.

وی بیان کرد: میزان پرداخت تسهیلات ساخت مسکن در بافت فرسوده برای مناطق اطراف حرم مطهر رضوی ۶ میلیارد ریال، برای بافتهای تاریخی و فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی کلانشهرها ۴ میلیارد ریال و برای بافتهای تاریخی و فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی شهرستانها ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

نصراللهی اظهار داشت: برای دریافت این وام‌ها نیاز به سپرده‌گذاری نیست، نرخ سود وام در دوره مشارکت مدنی تا سقف ۳ هزار میلیون ریال به میزان ۹ درصد و باقی آن براساس سیاستهای ابلاغی بانک مرکزی ۱۸ درصد است، مدت مشارکت مدنی براساس واحدهای مسکونی نوساز از ۱۲ تا ۳۶ ماه اعمال می‌شود، به این معنا از کل مبلغ وام، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با نرخ سود صفر درصد محاسبه شده که سهم دولت در پایان دوران مشارکت مدنی تسویه می‌شود.

وی افزود: بر این اساس در مجموع نرخ سود وام ساخت مسکن در بافتهای فرسوده برای متقاضیان در کلانشهرها ۱۱ درصد، برای سایر شهرها ۱۰ درصد و برای متقاضیان گروه‌های حمایتی (کمیته امداد و بهزیستی) ۴ درصد است.

رییس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی بیان داشت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۴ هزار و ۵۱ متقاضی ساخت مسکن در بافتهای فرسوده استان به بانک‌ها معرفی شدند که از این تعداد با ۳ هزار و ۴۲۰ متقاضی قرارداد منعقد شده است که ۸۵ درصد از این تعداد وام را دریافت کرده‌اند و ۱۵ درصد باقیمانده در حال دریافت وام هستند.

وی گفت: متقاضیان دریافت سند ملک در بافتهای فرسوده نیز می‌توانند طبق بند ک تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، به سامانه www. Facility. udrc. ir مراجعه کرده و اطلاعات خود را در آن ثبت و کد رهگیری را دریافت کنند، اطلاعات آنان توسط اداره کل راه و شهرسازی بررسی شده و پس از تایید به اداره کل ثبت اسناد و املاک برای صدور سند ارسال می‌شود.سامانه تسهیلات نوسازی مسکن در خراسان رضوی بازگشایی شده

image_printچاپ مطلب

Visits: 43