زنان در شکل‌گیری فرهنگ مقاومت نقش اول را داشتند
زنان در شکل‌گیری فرهنگ مقاومت نقش اول را داشتند

استاندار خراسان رضوی گفت: اگر امروز حرفی از فرهنگ مقاومت می‌زنیم، زنان ما در این فرهنگ نقش اول را داشتند و البته میدانی که منتهی به ساخت این فرهنگ شد، حماسه ۸ دفاع مقدس بود.

به گزارش اختر شرق؛ یعقوبعلی نظری در نشست «زنان، هفته وحدت و انعکاس همدلی» که در سالن سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: نقش و رسالت زنان ما یک نقش مادری بوده و در امتداد آنچه که به طور خاص متعلق به خداست. یعنی نقش آفرینش، پرورش و جامعه‌سازی به شمار می‌رود و زنان از نگاه دینی و اعتقادی چنین عظمتی دارا هستند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به نقش‌آفرینی بانوان در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی، افزود: در تاریخ انقلاب اسلامی ظرفیت عظیم بانوان را مشاهده کردیم و اگر امروز حرفی از فرهنگ مقاومت می‌زنیم، زنان ما در این فرهنگ نقش اول را داشتند و البته میدانی که منتهی به ساخت این فرهنگ شد، حماسه ۸ دفاع مقدس بود.

وی با تاکید بر اینکه نقش پرورشی بانوان یک شغل نیست بلکه رسالت است، تاکید کرد: خداوند متعال به عنوان خالق چنین عظمتی را برای زن قائل است. باید گفت نگاه نظام مقدس اسلامی به جامعه بانوان از جهت مبانی اعتقادی، دینی و مبتنی بر آن تفکر، اندیشه و رسالت محور است.

نظری با بیان اینکه زن در مقوله آفرینندگی در اتصال با پرورش انسان‌ها است، خاطرنشان کرد: در همین راستا نقش بانوان در عرصه دفاع مقدس بی‌نظیر قلمداد می‌شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 46