رشد ۸۰ درصدی آثار ارسالی به ششمین جشنواره رویش دانشگاه جامع علمی کاربردی
رشد ۸۰ درصدی آثار ارسالی به ششمین جشنواره رویش دانشگاه جامع علمی کاربردی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی در آئین اختتامیه ششمین جشنواره درون دانشگاهی رویش از رشد ۸۰ درصدی آثار ارسالی به این جشنواره نسبت به دوره قبل خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ آئین اختتامیه ششمین جشنواره درون دانشگاهی رویش باحضور دکتر عباسی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی برخی از برگزیدگان، داوران، دانشجویان و مدرسان به میزبانی واحد استانی لرستان به صورت حضوری و برای سایر واحدهای استانی بصورت برخط برگزار شد.

در این مراسم معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار کرد: ۳هزار و ۳۴۳ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که رشد ۸۰ درصدی نسبت به دوره قبل را نشان می‌دهد.

دکتر عباسی بیان کرد: جشنواره رویش عرصه بروز و ظهور توانمندی‌های کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و دینی را فراهم می‌کند و فرصت بی‌نظیری برای تمرین مهارت، تجلی جایگاه و تداوم اهداف کانون‌های دانشجویی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی تنها دانشگاهی است که با نگاه مهارتی، آمایش سرزمین را انجام داده است که اطلاعات همه استان‌ها برای ارائه آموزش‌های مهارتی براساس نیاز بازارکار وجود دارد و نکته مهم اینکه بدون بار مالی برای دولت، زمینه را برای ایجاد اشتغال دانشجویان و دانش‌آموختگان فراهم می‌کند.

دکتر عباسی با اشاره به معضل بیکاری در کشور گفت: ایجاد هر شغل هزینه بالایی برای دولت دارد در حالی که دانشگاه جامع علمی کاربردی با کمترین هزینه برای اشتغال زمینه‌سازی می‌کند و به جرات می‌توان گفت تنها دانشگاه پویای کشور است.

وی اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی برای پذیرش مهرماه سالجاری ۶ هزار و ۵۱۸ نفر را با هدف تضمین اشتغال جذب کرده است که تا ۲ سال آینده دانش آموخته و شاغل می‌شوند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی با تاکید بر تقویت هویت دانشجویی دانشگاه‌ها بیان کرد: باید قوانین و حقوق دانشجویان به آن‌ها اطلاع‌رسانی شود تا با حقوق خود آشنا شوند.

وی افزود: مراکز مشاوره مراکز آموزش علمی کاربردی تقویت شوند و در این راستا با مرکز مشاوره، سلامت روان و سبک زندگی اسلامی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هماهنگ شده است تا این مراکز با جمعیت کم دانشجویی، از ظرفیت مرکز مشاوره دانشگاه‌های مادر هر استان استفاده کنند.

در ادامه نیز اظهار کرد: نهادینه‌سازی هویت کانون ها، شناسایی استعدادهای دانشجویان و ترویج آن‌ها به فعالیت‌های گروهی و داوطلبانه از مهمترین اهدافی است که در جشنواره رویش دانشگاه جامع علمی کاربردی دنبال می‌شود.

گفتنی است برگزاری جشنواره در ۲ زمینه رقابتی و غیررقابتی برگزار شد و از آثار ارسال شده استان تهران غرب با ۲۴ اثر برگزیده اول و استان‌های لرستان، تهران شرق و اصفهان نیز به صورت مشترک با ۶ اثر دوم و استان فارس نیز با پنج اثر، سوم شدند. در این مراسم از تعدادی از داوران و برگزیدگان استان‌های اصفهان، ایلام، کرمانشاه و لرستان به‌صورت حضوری و سایر واحدهای استانی نیز به‌صورت مجازی تجلیل شد.

جشنواره رویش یکی از رویدادهای مهم فرهنگی دانشگاهی است که در آن توانمندی‌ها، دستاوردها و استعدادهای برتر دانشجویان عضو کانون‌های ادبی، فرهنگی، هنری، مذهبی و اجتماعی دانشگاه جامع علمی کاربردی معرفی و تجلیل می‌شوند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 6