رتبه دوم کشور در نوسازی بافت فرسوده به خراسان رضوی تعلق گرفت
رتبه دوم کشور در نوسازی بافت فرسوده به خراسان رضوی تعلق گرفت

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: رتبه دوم کشور در نوسازی بافت فرسوده به خراسان رضوی تعلق گرفت.

به گزارش اختر شرق؛ وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در حاشیه نشست مدیران کل راه و شهرسازی خراسان رضوی که به میزبانی شرکت بازآفرینی شهری ایران در تهران با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل و اعضای هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری برگزار گردید، از پیشتازی و کسب رتبه دوم در نوسازی بافت فرسوده و عملکرد نوسازی خبر داد.

داعی اظهار داشت: در این نشست تخصصی عملکرد اجرائی استان‌ها در حوزه تخصصی نوسازی مسکن ارزیابی و بررسی شد.

وی ضمن تاکید بر عملکرد مطلوب استان در حوزه بازآفرینی شهری گفت: در خراسان رضوی تاکنون ۲۲۹۴۵ واحد در دست نوسازی که از این تعداد ۴۸۲۰ پروانه ساختمان صادر شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی ادامه داد: درصد تحقق برنامه نوسازی مسکن در بافت فرسوده ۸۲درصد و درصد پیشرفت نوسازی مسکن در بافت فرسوده استان خراسان رضوی در سه ماه اول ۱۴۰۲ نسبت به زمان مشابه در سال ۱۴۰۱ رشد ۱۹۴ درصد افزایش یافته است.

داعی در ادامه خاطرنشان کرد: با اجرای بسته ۱۹بندی نوسازی بافت فرسوده در قالب طرح تشویقی، رشد خوبی را در حوزه نوسازی در جامعه هدف مذکور شاهد بوده ایم.

در این نشست محمد آیینی معاون وزیر و مدیر عامل شرکت بازآفرینی ایران به ارائه گزارشی از نوسازی بافت‌های فرسوده در سطح کشور پرداخته و شهرهای پیشتاز در این حوزه را اعلام کرد که طبق آن خراسان رضوی پس از تهران در رتبه دوم نوسازی بافت فرسوده قرار گرفته و به عنوان یکی از شهرهای پیشتاز بازآفرینی شهری در سطح کشور معرفی شد.

گفتنی است در این نشست نصرالهی رییس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز حضور داشت.

image_printچاپ مطلب

Visits: 7