رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور از صادرات فرآورده‌های لبنی نیشابور به اوراسیا خرداد
رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور از صادرات فرآورده‌های لبنی نیشابور به اوراسیا خرداد

رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور گفت: در شش ماه ابتدایی سال جاری، هزار تن فرآورده‌های لبنی شهرستان نیشابور به اوراسیا صادرشده است.

به گزارش اختر شرق؛ علی سلیمانی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: در طرح ریشه‌کنی طاعون گاوی و گوسفندی، ۴۰۰ هزار رأس دام اهلی در داخل روستاها واکسینه شدند که خوشبختانه تا به امروز موردی در مناطق حیات‌وحش نیشابور، زبرخان و فیروزه در رابطه با طاعون گوسفندی و گاوی گزارش نشده است.

وی با اشاره به این‌که باید سالانه ۱۲ هزار سگ در شهرستان نیشابور واکسینه شوند، ادامه داد: تاکنون شش هزار قلاده سگ علیه هاری واکسینه شده‌اند، بیماری هاری درمان ندارد و باید از شیوع این بیماری جلوگیری کنیم.

رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور بابیان این‌که ۴۰۷ زنبورستان و ۴۵ هزار کندوی عسل در شهرستان نیشابور و زبرخان فعالیت دارند، تصریح کرد: در یک سال گذشته تاکنون سه تن عسل تقلبی در شهرستان نیشابور کشف و ضبط‌شده است، عسل‌هایی که دارای هویت و برچسب نباشد مورد تأیید دامپزشکی نیست.

وی به ظرفیت صادراتی فرآورده‌های دامی شهرستان نیشابور اشاره کرد و گفت: در شش ماه ابتدایی سال جاری، هزار تن فرآورده‌های لبنی از شهرستان نیشابور به کشورهای اوراسیا صادرشده است.

رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور بابیان این‌که سالانه ۹ هزار تن گوشت قرمز در نیشابور تولید می‌شود، اظهار کرد: ۶۳ هزار و ۴۵۰ رأس دام سبک و چهار هزار رأس دام سنگین در کشتارگاه‌های شهرستان کشتار شده است که از این تعداد، ۱۶۰ رأس غیرقابل‌مصرف بوده که در کوره تبدیل به پودر شده است.

وی ادامه داد: در شش ماه اول امسال، هزار و ۴۰۷ بازدید از مراکز تولید دام انجام‌شده که طی آن‌ها ۱۳ تن فرآورده گوشتی غیرقابل‌مصرف کشف و ضبط شد.

image_printچاپ مطلب

Views: 1