رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی: آغاز پذیرش دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی از اواخر خرداد
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی: آغاز پذیرش دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی از اواخر خرداد

دکتر سلجوقی درگردهمایی روسای مراکز آموزش علمی کاربردی خراسان رضوی :پذیرش دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی از ۲۸ خردادماه با محوریت تضمین اشتغال دانش آموختگان آغاز می شود.

به گزارش اختر شرق؛ دومین گردهمایی روسای مراکز آموزش علمی کاربردی خراسان رضوی در تالار حافظ هتل پردیسان مشهد ، روز چهارشنبه دهم خرداد با حضور دکتر سلجوقی برگزار شد.

دکتر سلجوقی در ابتدای جلسه، آغاز پذیرش دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی  برای مهرماه ۱۴۰۲، اطلاع‌رسانی و تبلیغات، طرح تضمین اشتغال  دانش اموختگان، شورای تعامل و انتخاب اعضای اصلی این شورا را محوری‌ترین مباحث این جلسه اعلام کرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی با اشاره به اهمیت تبیین فرهنگ مهارت آموزی گفت: امروزه باید برای اطلاع‌رسانی و تبلیغات از شیوه‌های نوین و هوشمندانه بهره برد تا بتوان افراد را بسوی مهارت آموزی سوق داد چرا که تکیه بر شیوه‌های سنتی اطلاع رسانی، کمتر مورد توجه قرار دارد و افراد برای تبلیغات هوشمندانه فرصت بیشتری را صرف می‌کنند لذا برای گسترش فرهنگ مهارت آموزی که نیاز جدی جامعه است باید تبلیغات واطلاع‌رسانی شفاف، دقیق، صادقانه و هوشمندانه انجام گیرد.

دکتر سلجوقی هم چنین با اشاره به دوره‌های آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت:  یکی از ویژگی‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی علاوه بر آموزش‌های بلند مدت مقطع دار، دوره‌های کوتاه مدت آن است که مراکز آموزش علمی کاربردی باید به تدوین و اجرای این دوره‌ها اهتمام داشته باشند چون دوره‌های کوتاه مدت بسیار کاربردی، موثر و استقبال از آن نیز زیاد است چرا که فرد در کوتاه مدت یک دوره مهارتی مورد نیاز جامعه را فرا می‌گیرد و می‌تواند خدمتی مطلوب را به جامعه ارائه دهد.

وی تعدد جلسات شورای تعامل روسای مراکز آموزشی را مفید دانست و بیان کرد: این جلسات باعث شناسایی نقاط ضعف و قوت مراکز آموزش علمی کاربردی و کمک به رفع مشکلات احتمالی می‌گردد لذا این شورا، کمک بزرگی به مجموعه مراکز آموزش علمی کاربردی استان است و باید ادامه یابد.

دکتر سلجوقی با اشاره به تضمین اشتغال دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: گروه کاری آموزش‌های مهارتی استان به دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی واگذار شده است و این ظرفیت مناسبی ایجاد می‌کند تا استانداری طبق تفاهم نامه با دانشگاه جامع علمی کاربردی، از دانش آموختگان و نخبگان علمی کاربردی حمایت کند زیرا بسیاری از صنایع استان فاقد نیروی ماهر و بدنبال تامین نیروی انسانی از میان دانش آموختگان مهارت محور هستند، لذا مقرر است دانش آموختگان مستعد و علاقمند اشتغال به  استانداری اعلام شوند تا با جایابی مناسب در صنایع استان مشغول کار شوند. دانش آموختگان کارآفرین دانشگاه نیز می‌توانند از تسهیلات مناسب برای توسعه کسب و کار خود استفاده نمایند.

دکتر سلجوقی یکی از دستاوردهای دانشگاه جامع علمی کاربردی طبق مستندات و آمار و ارقام موجود، اشتغال  ۷۴درصدی دانش آموختگان دانشگاه در حوزه‌های مختلف کشاورزی، هنر، خدمات اجتماعی و صنعت اعلام کرد و گفت: این آمار نشان می‌دهد دانشگاه جامع علمی کاربردی در مسیر درستی از اهداف آموزش عالی مهارتی حرکت می‌کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی هم چنین از آغازپذیرش دانشجودر مقطع کارشناسی از ۲۸ خردادماه و از هفتم تیرماه در دوره کاردانی از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www. sanjesh. org خبرداد و گفت: مراکز آموزش علمی کاربردی آمادگی لازم برای ثبت نام و راهنمایی علاقمندان آموزش‌های عالی مهارت محور را داشته باشند.

گفتنی است در پایان این گردهمایی با رای اکثریت روسای مراکز آموزشی استان، محمدحسین خزائی، رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگرمشهد و احمد افروغی رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مشهد به ترتیب بعنوان رئیس و نایب رئیس شورای تعامل روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان انتخاب شدند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 50