رئیس اداره کمربند سبز جنوبی شهرداری مشهد اعلام کرد؛  کاشت ۵۰۰ اصله نهال همزمان با فرا رسیدن هفته هوای پاک
رئیس اداره کمربند سبز جنوبی شهرداری مشهد اعلام کرد؛  کاشت ۵۰۰ اصله نهال همزمان با فرا رسیدن هفته هوای پاک

رئیس اداره کمربند سبز جنوبی شهرداری مشهد از کاشت بیش از ۵۰۰ اصله انواع نهال مثمر و غیرمثمر همزمان با فرا رسیدن هفته هوای پاک در ورودی کمربند سبز جنوبی واقع در انتهای بلوار لادن مشهد خبر داد.

به گزارش اخترشرق؛ سید مرتضی مرجانی بجستانی گفت: در این پویش که با حضور جمعی از کوهنوردان، طبیعت دوستان و سمن‌های مردمی برگزار شد، بیش از ۵۰۰ اصله انواع درخت مثمر و غیرمثمر بومی و مطابق با شرایط اقلیمی کلانشهر مشهد و ارتفاعات جنوبی کاشته شد.

مرجانی افزود: هدف از برگزاری این مراسم که با عنوان «هر درخت یک زندگی» برگزار شد، آگاه‌سازی شهروندان نسبت به اهمیت توسعه درختکاری در محیط‌های شهری و نقش آن در کنترل و کاهش آلودگی هوا بود.

وی اضافه کرد: پروژه‌های کمربند سبز در رینگ پیرامونی کلانشهرها معمولاً با هدف ایجاد بادشکن و فیلتر طبیعی به‌منظور مقابله با پدیده گرد و غبار، شن‌های روان، بادهای موسمی و ایجاد اکوسیستم طبیعی پیش‌بینی می‌شوند و یکی از مهمترین تأثیرات این پروژه‌ها توسعه فضاهای سبز شهری و تولید اکسیژن است.

مرجانی تصریح کرد: علاوه بر این، گیاهان با فرایند تعریقی که انجام می‌دهند دمای محیط را تعدیل می‌کنند به طوری‌که پوشش‌های گیاهی قادرند در گرم‌ترین روزهای تابستان دمای محیط پیرامون خود را تا چهار درجه سانتی‌گراد کاهش دهند و در عین حال ۵۰ درصد بر رطوبت هوا اضافه کنند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 72