دومین قرآن بزرگ پارچه‌ای جهان در مجموعه فرهنگی تاریخی قطب الدین حیدر شهرستان تربت‌حیدریه رونمایی شد
دومین قرآن بزرگ پارچه‌ای جهان در مجموعه فرهنگی تاریخی قطب الدین حیدر شهرستان تربت‌حیدریه رونمایی شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه از رونمایی دومین قرآن بزرگ پارچه‌ای جهان هم‌زمان با افتتاح نمایشگاه نقاشی پائیزان خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ علی محمدی با اعلام این خبر افزود: این آیین افتتاحیه و رونمایی که با حضور امام جمعه، فرماندار، مسئولان و هنرمندان محلی صورت گرفت، چند صفحه از دومین قرآن بزرگ هنری پارچه‌ای جهان در مجموعه تاریخی قطب‌الدین حیدر تربت‌حیدریه رونمایی شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه تصریح کرد: استاد «شاهین برجسته ثانی» که دومین قرآن بزرگ هنری پارچه‌ای جهان را در حال کتابت دارد، بعد قرآن پارچه‌ای استاد «علی‌اکبر اسماعیلی‌قوچانی» که سال ۹۴ به عنوان بزرگترین و زیباترین قرآن هنری جهان اسلام رونمایی شد، در مقام شاگرد استاد از یک سال قبل اقدام به کتابت قرآن کریم کرده است.

محمدی گفت: این قرآن در ابعاد ۹۰ در ۱۳۰ سانتیمتر کتابت و از پارچه بسیار خاصی برای آن استفاده شده که ساخت و آماده‌سازی هر ورق آن یک روز به طول می‌انجامد.

او افزود: هم‌چنین نمایشگاه نقاشی گروهی از هنرآموزان اهل مشهد و تربت‌حیدریه استاد «خسرو رضایی» در این نگارخانه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت و در این نمایشگاه که به مدت یک هفته دایر است، ۴۵ تابلوی نقاشی با تکنیک رنگ روغن در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته‌است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 1