دست‌اندازی به حریم شهر مشهد نگران‌کننده است
دست‌اندازی به حریم شهر مشهد نگران‌کننده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: همواره نگرانی‌هایی نسبت به دست‌اندازی در حریم شهرها وجود دارد که ما نیز نسبت به این مساله در حریم شهر مشهد مقدس نگرانی جدی داریم.

به گزارش اخترشرق؛ جواد خدایی در آیین آغاز پویش مردمی «ایران سرسبز، هر ایرانی یک درخت» در مشهد اظهار کرد: امید است همه مسوولان، دست‌اندرکاران و دلسوزان این آب و خاک به ویژه در شهری که متعلق به امام رضا (ع) و بخش مهمی از آیین، فرهنگ و دین اسلام قلمداد می‌شود، نسبت به این داشته‌ها توجه ویژه داشته باشند و بدانند که قطعا این داشته‌ها مانع توسعه نخواهد بود و ما می‌توانیم آن‌ها را همسو و همراه با اهداف بلندمدتی که داریم، دیده و در کنار خود داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: ارتفاعات جنوبی شهر مشهد سال‌ها محل مناقشه‌ای بود که تصمیم گیری درباره آن منبعث از بیانات مقام معظم رهبری خواهد بود، هر تصمیم گیری و هر نوع اقدامی که بخواهد در این محدوده انجام گیرد، قطعا بر پایه تذکرات و اوامر رهبری خواهد بود.

وی گفت: به هر حال در توسعه کشور نیازمند یک مفاهمه دقیق نسبت به امر توسعه هستیم و تا زمانی که مرزهای اندیشه‌ای و فکریمان را نسبت به این واژه، یعنی پیشرفت و توسعه متناسب نکنیم ممکن است دچار تعارضاتی شویم که بعضا سرمایه‌های بلندمدت‌مان را در ادامه مسیر از دست بدهیم.

خدایی افزود: قرارگیری در چنین موقعیت مکانی در این زمان، حاکی از این است که ما نسبت به مساله منابع طبیعی یک مفاهمه مشترک داریم و آن را به عنوان یک سرمایه بلندمدت به رسمیت می‌شناسیم و احساس می‌کنیم توسعه زمانی می‌تواند معنا پیدا کند که در تعارض با این منافع و منابع نباشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: منابع طبیعی در جغرافیایی که در آن قرار داریم، همین کوه‌ها، آسمان آبی و این درختان سرسبزی است که امروز کاشته می‌شوند و امیدواریم بتوانیم در آنچه به عنوان اسناد و خطوط کلی توسعه در سرزمینمان تعریف می‌کنیم، کاملا منبعث از این مفاهیم تصمیم گیری کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد که سایر اقدامات در حوزه منابع طبیعی در راستای پویش مردمی «ایران سرسبز، هر ایرانی یک درخت» باشد تا در سال‌های پیش رو، شرایط بهتری را از حیث امانتداری منابع طبیعی داشته باشیم.

گفتنی است؛ پویش مردمی «ایران سرسبز، هر ایرانی یک درخت» با حضور رییس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری، همزمان با دیگر نقاط کشور در کمربند سبز ارتفاعات جنوبی مشهد با اجرای عملیات نهالکاری و بذرکاری در سراسر کشور و خراسان رضوی با کاشت میلیونها نهال و بذر آغاز شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 33