دستگیری و حبس اخلال‌گر بازار نهاده‌های طیور در سبزوار
دستگیری و حبس اخلال‌گر بازار نهاده‌های طیور در سبزوار

رئیس دادگستری سبزوار گفت: مدیرعامل شرکت تعاونی مرغ بیهق به اتهام اخلال در نظام اقتصادی و سوءاستفاده و فروش غیرمجاز نهاده مرغی در بازار آزاد دستگیر و روانه زندان شد.

به گزارش اختر شرق؛ میر علم سیدی رئیس دادگستری سبزوار گفت: سهمیه‌ای که متعلق به مرغداران بوده تا این میزان سهمیه یارانه‌ای را صرف پرورش مرغ کرده و مانع شکل‌گیری بحران و تشکیل صف‌های خرید مرغ شوند، توسط برخی اخلالگران در بازار آزاد به فروش می‌رسیده است، در همین راستا مدیرعامل شرکت تعاونی مرغ بیهق به اتهام اخلال در نظام اقتصادی و سوءاستفاده و فروش غیرمجاز نهاده مرغی در بازار آزاد دستگیر شد.

طبق گفته رئیس دادگستری سبزوار این متهم با یک کار تیمی، نهاده‌های دامی که با ارز دولتی تهیه و سهمیه مرغداران بوده در بازار آزاد به فروش می‌رسانده است، در حال حاضر این فرد با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده است.

وی در خصوص نحوه ارتکاب جرم این متهم تشریح کرد: این شرکت تعاونی سهمیه متعلق با ارز دولتی اختصاصی به مرغداران را به‌جای تحویل به تولیدکنندگان، پس از تقسیم بین گروه ۱۰ تا ۱۵ نفرِ خود در بازار آزاد به فروش می‌رساندند و از طریق این فروش این افراد سودهای کلانی به جیب می‌زدند.

سیدی با اشاره به اینکه هنوز تحقیقات مقدماتی در این خصوص تکمیل‌نشده است، عنوان کرد: تاکنون انحرافات رخ‌داده به استناد پرونده‌ای که تشکیل‌شده شامل فروش غیرقانونی هزار و ۳۰۰ تن سویا به‌صورت غیر ارزش ۹۳ میلیارد ریال و هزار و ۵۰۰ تن ذرت به ارزش ۴۸ میلیارد ریال، در بازار آزاد است.

رئیس دادگستری سبزوار با اشاره به یکی دیگر از تخلفات شرکت تعاونی موردنظر و انتقاد از ضعف ناظران و بازرسان مربوطه تصریح کرد: فاکتور سازی جهت فریب دستگاه‌های نظارتی یکی دیگر از فعالیت‌های مربوط به این افراد است به‌نحوی‌که حواله ۷۳۰ تنی توزیع مرغ گرم را به دستگاه‌های نظارتی جهاد کشاورزی ارائه کرده‌اند درحالی‌که اصلاً چنین محموله‌ای توزیع نشده است.

وی تضییع حقوق بیت‌المال و واحدهای مرغداری شهرستان، پایمال کردن حق مصرف‌کنندگان و نیز سلب اعتماد و ایجاد خدشه در اعتماد عمومی به دستگاه‌های دولتی و مسئولان نظام را ازجمله خسارات اقدامات این اخلالگران عنوان کرد.

سیدی با اظهار اینکه گروهی که از طریق سوءاستفاده با تضییع حقوق تولیدکنندگان و مردم، نهاده‌های مرغی را با ارز دولتی را در بازار آزاد به فروش و با این کار سود و عواید تولیدکنندگان نصیب آن‌ها شده، به فرار مالیاتی نیز متهم شده‌اند، گفت: این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و احتمالاً افرادی دیگر دخیل در این پرونده به‌مرور احضار و برخورد قضایی با آن‌ها انجام خواهد شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 1