در آیین معارفه سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی مطرح شد؛کتابخانه‌های عمومی از پایه‌های مؤثر در فرهنگ‌سازی جامعه هستند
در آیین معارفه سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی مطرح شد؛کتابخانه‌های عمومی از پایه‌های مؤثر در فرهنگ‌سازی جامعه هستند

آیین معارفه سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با حضور هوتن والی‌نژاد، مشاور دبیرکل نهاد و محمدهادی ناصری طاهری، سرپرست اداره کل امور استان‌ها، انجمنها و مشارکت‌های نهاد برگزار شد.

به گزارش اخترشرق؛ آیین معارفه سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با حضور هوتن والی‌نژاد، دستیار ویژه دبیرکل نهاد؛ محمدهادی ناصری طاهری، سرپرست اداره کل امور استان‌ها، انجمنها و مشارکت‌های نهاد؛ رؤسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها برگزار شد.

در این آیین محمدهادی ناصری طاهری، سرپرست اداره کل امور استان‌ها، انجمنها و مشارکت‌های نهاد ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های کارکنان مجموعه کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: این استان یکی از استان‌های ویژه کشور است و ویژگی خاص آن نیز مربوط به حوزه فرهنگ است. سابقه ادبی، فرهنگی و علمی این استان از دیرباز تاکنون در پیشرفت فرهنگ و تمدن ایران داشته است.
وی تصریح کرد: ظرفیت استان خراسان رضوی نسبت به استان‌های دیگر در شاخص‌های مختلف اعم از تحصیلات، سابقه کاری و… از وضعیت خوبی برخوردار است.
محمدهادی ناصری طاهری تأکید کرد: یکی از پایه‌های فرهنگ ساز جامعه، کتابخانه‌های عمومی است.
وی با اشاره به حک نام سرباز بر روی سنگ‌مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: فردی که بالاترین درجه نظامی را داشته عنوان سرباز را بر می‌گزیند. این مهم اگر سرلوحه کار ما قرار گیرد، بسیاری از مشکلات و سختی‌های در راه خدمت رفع می‌شود.
محمدهادی ناصری طاهری، سرپرست اداره کل امور استان‌ها، انجمنها و مشارکت‌های نهاد بیان کرد: سرباز وظیفه خودش می‌داند که در سنگر خود تا لحظه آخر از آنچه که به او سپرده شده، دفاع کند.
وی با بیان اینکه امروز کتابخانه یک دغدغه ملی شده است، عنوان کرد: ما نیز به عنوان یک سرباز به دنبال رفع مسائل معیشتی و جایگاه اجتماعی کتابخانه‌ها و کتابداران هستیم. تأکید می‌کنم این جز با انسجام، صمیمیت و همکاران تمامی مجموعه کتابخاته‌های عمومی کشور امکانپذیر نبود.
ناصری طاهری افزود: انتخاب سرپرست اداره کل از بدنه این مجموعه یک عامل حرکت مؤثر برای حرکت در مسیر کتابخانه‌ها است. ‌امیدوارم این مهم یک نمونه موفق برای گام نهادن در این مسیر شود.

در پایان نیز حسین نوربخش، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت:‌امیدوارم با همراهی تمامی کارکنان و کتابداران مجموعه کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در مسیر افزایش و ارتقای نظم اداری و کرامت انسانی کارکنان و کتابداران مجموعه کتابخانه‌های عمومی گام‌های مؤثر و مفیدی برداشته شود.
وی همچنین بر استفاده از ظرفین خیرین استان در حوزه‌های مختلف کتابخانه‌های عمومی تأکید و اظهار‌امیدواری کرد بتوانیم در نظام جمهوری اسلامی آنچه را که شایسته و بایسته این‌مرز و بوم است، انجام دهیم.
نوربخش با اشاره به رویکرد‌های جدید نهاد در حوزه‌های مختلف تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی، امروز جزء شبکه‌های تأثیرگذار حوزه فرهنگی کشور است. بدون شک توجه به کتابخانه‌های عمومی اعتلا و پیشرفت کشور را در پی خواهد داشت.

گفتنی است، حسین نوربخش، متولد ۱۳۶۰، دارای کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل، معاون اداری و مالی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی است و معاونت دفتر بودجه، تشکیلات و بهبود مدیریت و ریاست اداره بودجه تخصصی نهاد از جمله سوابق او می‌باشد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 19