در آئین شعرخوانی «خاکریز دانایی» مطرح شد؛شاعران به واسطه قلم خود و با حضور در خاکریز دانایی، ادامه دهنده راه شهدا هستند
در آئین شعرخوانی «خاکریز دانایی» مطرح شد؛شاعران به واسطه قلم خود و با حضور در خاکریز دانایی، ادامه دهنده راه شهدا هستند

همزمان با چهل و سومین هفته دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران آئین شعرخوانی «خاکریز دانایی» به همت محفل ادبی رواق ادب اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با حضور مدیرکل کتابخانه‌‌های عمومی خراسان رضوی و جمعی از شاعران بومی در استودیو کتاب اداره کل برگزار شد.

به گزارش اخترشرق؛ به مناسبت چهل و سومین هفته دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران آئین شعرخوانی «خاکریز دانایی» به همت محفل ادبی رواق ادب اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و همکاری سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی خراسان رضوی با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی؛ محسن صابر، رئیس سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی خراسان رضوی و جمعی از شاعران بومی در استودیو کتاب اداره کل برگزار شد.

در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ضمن گرامیداشت سالروز شکست حصر آبادان، گفت: امروز چهارشنبه، روز زیارتی امام مهربانی‎ها و دانایی‎ها است. مایه مباهات است که در این روز خجسته میزبان برگزاری این آئین در مشهد الرضا هستیم.
وی با اشاره به برگزاری محافل ادبی در سطح استان با هدف تقویت و پرورش قلم ادیبان، شاعران و نویسندگان نوقلم، افزود: دوران دفاع مقدس، نماد سربازانی است که در آن دوران با وضو پا در خاکریزها گذاشته و به پیشواز شهادت رفتند. امروز نیز در آئین «خاکریز دانایی» ادیبان با قلم خود همچون سربازان گام در خاکریز شعر و ادب نهاده‎اند.
سبزیان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (قدس‌سره) تصریح کرد: امام راحل (ره) در آن دوران روح همبستگی، همدلی و «ما می‌توانیم» را در جوانان بوجود آورده و این اتفاق خجسته و نادر را در تاریخ ایران ثبت کردند. این برنامه را تقدیم می‎کنم به شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم و سلامت که همچون ستارگان در سپهر سیاسی، اجتماعی، سلامت و امنیتی کشور عزیزمان، ایران در حال درخشش هستند.

در ادامه محسن صابر، رئیس سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی خراسان رضوی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: وظیفه امروز ما بر این است تا به واسطه بازخوانی و روایتگری رشادتهای سربازان دفاع مقدس آن روزگار را ماندگار کنیم. امروز باید از نسلی صحبت کنیم که انقلاب اسلامی را رقم زده و آن را به سراسر دنیا صادر کردند.
وی افزود: به عنوان نسل دوم انقلاب اسلامی ایران لازم می‎دانم بگویم، برای مسیریابی و جهت‌یابی مناسب باید یک شاخص را برای خود تعریف کرد. همانگونه که خورشید مسیر را در بیابان نمایان می‎کند، سربازان دوران دفاع مقدس نیز همچون این ستارگان می‎توانند نقشه راه حرکت در مسیر انقلاب را به نسل امروز نشان دهند.
صابر از مداحان به عنوان فرماندهان معنوی و سردمداران مکتب اهل بیت (ع) در دوران دفاع مقدس یاد کرد و تصریح کرد: آنان نقش به سزایی در ترویج سبک و سیره اهل بیت (ع) در دوران دفاع مقدس ایفا کرده‎اند.

در ادامه علیرضا خاکساری، سیدمحمدرضا یعقوبی‎آل، سیدهاشم وفایی و‌ام البنین سادات مبارز از شاعران بومی خراسان رضوی به خوانش اشعار خود با محوریت دفاع مقدس پرداختند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 13