در آئین رونمایی از کتاب «تمام گل‌های رز مال من» مطرح شد؛معرفی خوبِ یک کتاب خوب موجب استقبال مردم از آن می‌شود
در آئین رونمایی از کتاب «تمام گل‌های رز مال من» مطرح شد؛معرفی خوبِ یک کتاب خوب موجب استقبال مردم از آن می‌شود

آئین رونمایی از کتاب «تمام گل‌های رز مال من» به همت پایگاه مقاومت بسیج شهید کتابدار عباس غفرانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و با مشارکت بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان با حضور نویسنده اثر، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار شد.

به گزارش اخترشرق؛ آئین رونمایی از کتاب «تمام گل‌های رز مال من» به همت پایگاه مقاومت بسیج شهید کتابدار عباس غفرانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و با مشارکت بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان با حضور غلامرضا سرابی، نویسنده اثر؛ حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و حسینعلی یوسفعلی‌زاده، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بصورت مجازی برگزار شد.

معرفی خوبِ یک کتاب خوب موجب استقبال مردم از آن می‌شود
در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به فعالیت‌های این اداره کل در حوزه معرفی آثار در حوزه‌های مختلف، گفت: یکی از فعالیت‌های مهم این اداره کل رونمایی از آثار و کتاب‌هایی در حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس است.
وی اظهار کرد: معتقدم کمترین اثر این آئین می‌تواند ایجاد ضریب رسانه‌ای برای آگاهی‌سازی جامعه از تولید یک کتاب در حوزه ادبیات پایداری است. همچنین اهالی کتاب و علاقمند در هر حوزه‌ای می‌توانند از چاپ اثر مورد نظر مطلع شوند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی تصریح کرد: توجه داشته باشید که نسل امروز جامعه نویسندگان محدودی را در حوزه‌های مختلف می‌شناسند؛ لذا این آئین موجب معرفی نویسندگان مختلف می‌شود.
علی اکبر سبزیان ضمن قدردانی از همراهی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، ابراز کرد: پس از دوران دفاع مقدس شاهد خلق آثار متنوعی در حوزه ادبیات پایداری بوده‌ایم و این نشان از آن دارد که رویش و گسترش ثبت این خاطرات پس از اتمام ۸ سال دفاع مقدس، متوقف نشده است.
وی تأکید کرد: ثبت خاطرات شفاهی شهدا و جانبازان و آگاهی از مشکلات و سختی‌های زندگی آنان بدون شک، درس‌ایستادگی است. رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند«جنگ یک اقیانوس بی‌پایان است» و این بدان معناست که ما می‌توانیم از ظرفیت‌های این مبحث در اشکال مختلف استفاده نمائیم.
حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ضمن معرفی کتاب «تمام گل‌های رز مال من» اثر غلامرضا سرابی، ابراز کرد: این اثر یکی از آثار فاخر اقیانوس عظیم دفاع مقدس است که به شکار صدفی ارزشمند پرداخته است. اعتقاد دارم این جلسات مقدمه‌ای برای معرفی آثار برتر در حوزه‌های مختلف است.
وی تأکید کرد: آن‌هایی که کتاب را خوانده و از آن لذت بردند، بخش‌های جذاب آن را در فضای مجازی به اشتراک بگذارند؛ چرا که کتاب خوب اگر خوب معرفی شود، مردم نیز به سراغ آن ‌می‌روند.
سبزیان اظهار کرد: معتقدم کتاب را باید وارد زندگی مردم شود و این جمله عبارت است از اینکه پیام کتابی را که خوانده‌ایم را می‌بایست به دیگران منتقل کرده و در زندگی به کار ببریم.

انتشار سخنان شهیدان و رزمندگان موجب هدایتگری در جامعه می‌شود
در ادامه حسینعلی یوسفعلی‌زاده، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: برگزاری این آئین یعنی اینکه رزمندگان واقعی در کشاکش دهر ثابت قدم بوده‌اند؛ چرا که وظیفه این مردان خدا و نستوه تداوم بخشی راه یاران مجاهد، ایثارگر و شهید خود و ترویج و گسترش مش و مرام آنان است.
وی اظهار کرد: رهبر انقلاب اسلامی تأکید بر این دارند که حقایقی پیرامون ما در راستای‌ایستادگی در برابر ظلم باید گفته شود؛ چرا که اگر ما نگوئیم دشمنان این حقایق را آنچنان بر خلاف آنچه بوده بازگو کرده و جای حق و باطل و شهید و قاتل را تغیر می‌دهند. همانگونه در خصوص شهادت‌امی‌رسپهبد علی صیاد شیرازی ادعا داشتند یک ابر تروریست را کشته‌اند و امروز نیز در طوفان الاقصی سخنی از کودک‌کشی و دشمنی رژیم صهیونیستی نگفته و ادعای مبارزه با تروریست را دارند.
یوسفعلی‌زاده مجاهدت و تلاش بزرگ حماس و گروه‌های جهادی مستقر در فلسطین اشغالی برای‌ایستادگی در برابر یک دنیا ظلم و دفاع از انسانیت را گرامی داشت و گفت: همچنین از فعالان بسیجی برای حضور مؤثر در عرصه‌های مختلف جامعه تشکر می‌کنم. بسیجی که در این عصر، به دست امام راحل(ره) پایه‌گذاری شد و با حمایت‌های بی‌نظیر رهبری در کشور و جهان اسلام فراگیر شد و خواب راحت جهانخواران ظالم را بر هم زد.
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: حقایق باید گفته شود و پیش چشم رهروان قرار گیرد. وظیفه مشترک اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه کتاب یک هم افزایی با محوریت تألیف، چاپ و تسهیلگری در امر دسترسی به کتاب‌های مؤثر است.
وی ابراز کرد: واقعیت بر این است که دنیا به اندازه کافی مظلوم و ظالم دارد. اگر ظالم هر آنچه که خواست را انجام دهد و مظلوم نیز سر فرود آرد، بدون شک جهان سرشار از بدی خواهد شد؛ لذا نیاز است که امروز در مقابل ظلم و ستم‌ایستادگی کنیم. اما به این مسأله نیز توجه داشته باشید که چه کسانی باید این حقایق را انتشار دهند؟ این افراد، نویسندگانی همچون غلامرضا سرابی هستند که دغدغه‌مندانه پا در این عرصه گذاشته و این مطالب را به زیور قلم و ذوق مزین کرده و به چاپ رسانده است.
حسینعلی یوسفعلی‌زاده کتاب «تمام گل‌های رز مال من» را یک محصول قابل دسترس و جذاب در حوزه دفاع مقدس دانست و گفت:‌امیدوارم فعالیت در این عرصه و استان خراسان رضوی، مهد خلق آثار ماندگار ادبی همچنان ادامه دار و گسترده بماند.
وی با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی معتقد هستند که این قبیل فعالیت‌ها می‌بایست ۱۰۰ برابر شود، افزود: هنگامیکه سخنان شهیدان و رزمندگان منتشر شود، به خودی خود هدایتگری در جامعه انجام می‌شود.
حسینعلی یوسفعلی‌زاده، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به انتشار بالغ بر ۴۰ اثر مکتوب در سالجاری توسط این بنیاد، اظهار کرد: از تمامی نویسندگان علاقمند به حوزه دفاع مقدس برای استفاده از اسناد و مدارک موجود برای حلق آثار فاخر ادبی و هنری دعوت به همکاری می‌کنم.

جنگ زشتی‌های فراوانی برای مردمان صلح طلب و عاشق زندگی مردم ایران داشت
در پایان غلامرضا سرابی، نویسنده کتاب «تمام گل‌های رز مال من» ضمن ارائه بیوگرافی از خود، گفت: در چند سال اخیر متوجه شدم نسلی دست به قلم در حوزه ادبیات دفاع مقدس شده‌اند، که کودکان آن دوران محسوب می‌شوند و این امر باعث ایجاد انگیزه برای خلق این اثر شد.
وی ضمن محکوم کردن حملات ددمنشأنه رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی به خوانش دلنوشته‌ای برای کودکان مظلوم فلسطین پرداخت.
سرابی در خصوص نحوه انتخاب نام کتاب، اظهار کرد: در گذشته همواره از ملت ما به عنوان مردمانی یاد شده است که جنگ طلب بوده‌اند. تلاش من بر این بود تا این فکر را تغییر داده و بگویم بسیاری از مردم ایران با هر دین و آئینی به دفاع از کشوری پرداختند که مردمانشان به دنبال صلح و زندگی آرام بودند. جنگ زشتی‌های فراوانی برای مردمی داشت که عاشق زندگی کردن بودند. جنگ بی‌رحمانه این مردم را کشت و ما برای معنا کردن واژه زندگی با هر آنچه که در اختیار داشتیم، جنگیدیم.
وی تصریح کرد: انتخاب نام «تمامی گل‌های رز مال من» برای این اثر نیز در راستای نشان دادن این لطافت و عشق به زندگی در مردم ایران است. به عبارت ساده‌تر تلاش کرده‌ام تا با انتخاب این نام تضاد بین جنگ و زندگی را بیان کنم.
نویسنده کتاب «تمام گل‌های رز مال من» به معرفی این اثر پرداخت و اظهار کرد: داستان اول دارای ۲۴ فریم است که در هر فریم اتفاقی برای شخصیت داستان و اطرافیان او می‌افتد. در داستان دوم، برای نمایش ملاحت داستان از شعر استفاده کردم. داستان سوم اما، به تمام معنا، نمایی از شخصیت و زندگی من به عنوان کودکی ۶ ساله است.
وی ادامه داد: داستان چهارم نیز نمایی از آرزو‌ها و تصورات منِ کودک از زندگی دوران بزرگسالی است و در نهایت «تمام گل‌های رز برای من» بیانگر فرو رفتن نسل ما در لاک دفاعی و حجب و حیای فرهنگی است، در حالیکه این کشور بستر تمدن بوده است.

کتاب «تمام گل‌های رز مال من» اثر غلامرضا سرابی در سال ۱۴۰۲ توسط انتشارات محقق مشهد در ۳۷۶ صفحه به چاپ رسیده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 19