در آئین «تجلیل از شهدای مدافع حرم» منطقه ۹ مشهد مطرح شد؛شیوه زندگی، صبر و تاب آوری خانواده‌های شهدا باید تبدیل به کتاب شود
در آئین «تجلیل از شهدای مدافع حرم» منطقه ۹ مشهد مطرح شد؛شیوه زندگی، صبر و تاب آوری خانواده‌های شهدا باید تبدیل به کتاب شود

آئین «تجلیل از شهدای مدافع حرم» منطقه نه مشهد به همت کتابخانه مرکزی امام خمینی (قدس سره) مشهد مقدس و با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، شهردار منطقه ۹ مشهد، اعضای شورای محله آب و برق و خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم برگزار شد.

به گزارش اخترشرق؛ آئین «تجلیل از شهدای مدافع حرم» منطقه نه مشهد به همت کتابخانه مرکزی امام خمینی (قدس سره) مشهد مقدس و مشارکت شهرداری منطقه ۹ مشهد، شورای اجتماعی محله آب و برق و پایگاه مقاومت بسیج کتابدار شهید عباس غفرانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان ر ضوی با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی؛ سعید حسینقلی زاده مقدم، شهردار منطقه ۹ مشهد و خانواده معظم شهدای مدافع حرم برگزار شد.

در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی بر ضرورت توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی فرهنگ مقاومت از سوی خانواده‌های معزز شهدا تاکید کرد و گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران پرچمدار انقلاب الهی در عصر حاضر است. نظامی که هیچ گاه از قهرمان و اسوه از دیرباز تا کنون خالی نبوده است. قهرمانانی که در ترازهای مختلف درخشیدند و منشأ اثر شدند. پیشگام و پیشتاز در شناخت نیاز لحظه در دوران حیات خود بودند و تبدیل به چهره‌ای ماندگار در انقلاب اسلامی شدند.
وی تصریح کرد: امروز شهدای مدافع حرم جدیدترین الگوها، اسوه‌ها و قهرمانان جامعه اسلامی کشور هستند که سخنی تازه برای نسل جدید کشور و حتی جهان دارند.
سبزیان با اشاره به اینکه امروزه فضای مجازی جایگاهی برای تعامل با جهان است، اظهار کرد: اهمیت فضای مجازی تا اندازه‌ای است که رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) می‌فرمایند «اگر رهبر نبودم، قطعا مدیریت فضای مجازی را بر عهده می‌گرفتم». در جهان امروز که فضای مجازی تبدیل به تریبونی برای بیان نقطه نظرات به صورت کاملا شفاف و آزادانه شده است، این وظیفه خانواده معظم شهدا است که با زیبایی، ظرافت و لطافت آنچه را که متناسب این فضا در مورد شهدا و سبک زندگی آنان است، معرفی کنند.
وی افزود: شهدای مدافع حرم، قهرمانانی در دسترس و واقعی هستند که باید با معرفی مناسب آنان در مقابله با قهرمانان وهمی و خیالی هالیوودی برخیزیم. این شهیدان از نسلی هستند که انقلاب و دوران دفاع مقدس را ندیدند اما راه، فرهنگ و منطق امام راحل (ره) را در پیش گرفتند و به دفاع از اسلام پرداختند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با ذکر نام شهیدان مدافع حرم همچون حسین محرابی، مصطفی عارفی، امیر قبادی، محمد اسدی و جواد جهانی اظهار کرد: اینان افرادی بودند که به یک ستاره درخشان تبدیل شده اند. زندگی آنان می‌تواند چراغ راهی برای نسل دهه ۸۰ و ۹۰ جامعه باشد.
وی ضمن تقدیر از سیدمحمد مدنی، مسئول امور ایثارگران اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، گفت: اداره کل در تلاش است با برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌ها فرهنگی همچون رونمایی، معرفی و خوانش کتاب با محوریت شهدا، دیدار با خانواده شهدا و… گامی موثر در مسیر معرفی و ترویج فرهنگ مقاومت و پایداری بردارد. در این بین وظیفه خانواده معظم شهدا نیز سنگین‌تر خواهد بود چرا که ایشان باید این صبر، تاب آوری و استقامت را به جهانیان معرفی و منتقل کنند تا با مطالعه بخشی از زندگی و شخصیت این عزیزان حس همذات پنداری را در آنان به وجود آورند.
سبزیان با اشاره به کتاب «دختر شینا» اثر بهناز ضرابی زاده آن را معادل یک کلاس آموزشی دانشگاهی در حوزه صبر و تاب آوری عنوان کرد و افزود: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان آمادگی کامل برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با همکاری خانواده‌های محترم شهدا را دارد. در واقع می‌توان به جرات گفت جامعه امروز تشنه خواندن این آثار ارزشمند و نوع نگاه شما و شهیدان به زندگی و مشکلات هستند.
اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی وظیفه ما و شما است، همانگونه که حضرت زینب (س) واقعه کربلا را در راستای حق خواهی اسلامی رسانه‌ای کرده و این مهم را بنیاد نهادند. اگر ما ادامه دهنده این مسیر نباشیم بی‌شک پرچم ایثار و شهادت در احتزاز باقی نخواهد ماند.
وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر اینکه «خانواده شهدا چشم و چراغ ملت هستند»، ابراز کرد: این کشور و مردم به شما مدیون هستند، سر تواضع فرود می‌آوریم و برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و عمل به منطق و آئین آن‌ها نهایت تلاش خود را می‌نمائیم. شما در واقع صاحبان اصلی سفره انقلاب هستید.

در ادامه سعید حسینقلی زاده مقدم، شهردار منطقه ۹ مشهد گفت: با شرکت در این آئین افتخار همراهی با خانواده معظم شهدای مدافع حرم، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و اعضای شورای محلات نصیب اینجانب شد.
وی افزود: در آئینی هستیم که مزین به نام مبارک شهدای مدافع حرم است. امروز باید به این مسئله توجه داشت که حضرت سید الشهدا (ع) و حضرت زینب (س) چنان کاری کرده‌اند که امروز جوانان شیعه به عشق و علاقه آنان در مسیر دفاع از حرمشان قدم نهاده‌اند و پیش از هر مسئله‌ای التماس دعای شهادت از سوی خانواده‌هایشان را داشته اند.
حسینقلی زاده تصریح کرد: امیدوارم در طول مسیر خدمت بتوانیم نقشی در زنده نگه داشتن یاد شهدای مدافع حرم داشته باشیم اگر چه یاد و نام آنان به برکت خونشان همیشه زنده خواهد ماند.
وی افزود: ثبت خاطرات و کیفیت زندگی این شهیدان معظم در فضای مجازی می‌تواند یادگاری موثر برای نسل آینده باشد. خاطرات خانواده‌های شهیدان در واقع مشقی است که با ماندگاری خود می‌تواند الگویی مناسب برای آیندگان باشد.

در پایان خانواده معزز شهیدان حسین محرابی، مصطفی عارفی، امیر قبادی، محمد اسدی و جواد جهانی به بیان خاطرات و خوانش بخشی از وصیت نامه این عزیزان پرداختند.

گفتنی است، شهید حسین محرابی، متاهل، متولد ۱۳۵۶ در نیشابور در سال ۱۳۹۵ در حلب سوریه؛ جواد جهانی، متاهل، متولد ۱۳۶۰ در مشهد در سال ۱۳۹۵ در حلب سوریه؛ مصطفی عارفی، متاهل، متولد ۱۳۵۹ در تربت جام در سال ۱۳۹۵ در تدمر سوریه؛ محمد اسدی مجرد، متولد ۱۳۶۴ در مشهد و در جنوب حلب سوریه در سال ۱۳۹۵ و امیرقبادی، مجرد، متولد ۱۳۷۰ در مشهد و در سال ۱۳۹۳ در حلب سوریه به فیض شهادت نائل شدند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 18