دبستان خیر ساز شهید نجفی در نیشابور افتتاح شد
دبستان خیر ساز شهید نجفی در نیشابور افتتاح شد

دبستان ۱۰ کلاسه شهید رمضانعلی نجفی با همت خیرنیک اندیش، حاج محمدعلی نجفی پدر شهید و اهالی روستای فرخک با مشارکت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان افتتاح شد.‌

به گزارش اختر شرق؛ سید مهدی قاضی معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور با عرض تسلیت ایام فاطمیه و گرامی داشت هفته بسیج، گفت: خیرین نیک اندیش نقش به سزایی در رشد تعلیم و تربیت و اجرای عدالت آموزشی دارند.

قاضی افزود: در این روستا تعداد ۱۶۰ دانش آموز با استعداد و توانمندی بالا تحصیل می‌کنند و این آموزشگاه یک خروجی کامل از بسیج و کار بسیجی است که در کنار دولت به یاری دولت آمده و مسیر توسعه و ترقی کشور را ریل‌گذاری می‌کنند.

وی افزود: زمین آموزشگاه را خانواده شهید رمضانعلی نجفی اهداء کرده و ساخت آن نیز توسط محمد علی نجفی پدر شهید و کمک اهالی روستای فرخک با مشارکت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس انجام شده است.

مدیر آموزش و پرورش نیشابور خاطر نشان کرد: با این حرکت زیبا و معنوی، کوچه‌های مهربانی باری دیگر عطرافشانی شد تا این نوگلان نوشکفته قد کشیده و بارور شوند.

سید مهدی قاضی اضافه کرد: شهرستان نیشابور با وجود خیرین گرانقدر زیادی که دارد باز هم از لحاظ فضای فیزیکی دچار مشکلات زیادی است و با وجود افزایش دو هزار نفری دانش آموز در این شهرستان، اگر امروز برای این افزایش فضای مناسب چاره اندیشی نکنیم در سال‌های آتی یقینا دچار مشکل خواهیم شد.

این آموزشگاه با دو هزار و ۵۰۰ متر مربع عرصه و ۶۰۰ متر اعیان با اعتباری خیری بالغ بر ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال و اعتبار دولتی ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال ساخته و به بهره برداری رسید.

سخنرانی معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور، سخنرانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی، اجرای سرود همگانی توسط دانش آموزان، اجرای دکلمه در وصف خیرین مدرسه ساز و تجلیل از عوامل اجرایی در ساخت این آموزشگاه از برنامه‌های اجرا شده در این مراسم می‌باشد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 2