دانش آموزان خراسان رضوی با کسب ۶۸ مدال، دارنده جایگاه دوم کشور در المپیادهای علمی دانش آموزی
دانش آموزان خراسان رضوی با کسب ۶۸ مدال، دارنده جایگاه دوم کشور در المپیادهای علمی دانش آموزی

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم تجلیل از دانش آموزان برگزیده استان در المپیادهای علمی کشور و کنگره ملی قرآن گفت: دانش آموزان استان سال گذشته در المپیادهای علمی موفق به کسب ۵۳ مدال شدند و امسال نیز با تلاش دانش آموزان و همکاران ما در سراسر استان موفق به کسب ۶۸ مدال شده اند.

به گزارش اخترشرق؛ هادی محمدپور در این جلسه با بیان اینکه ماه گذشته از ۳۵ دانش آموز برگزیده استان در کنگره ملی قرآن در حرم مطهر رضوی تجلیل شد اظهار کرد: دانش آموزان استان سال گذشته در المپیادهای علمی موفق به کسب ۵۳ مدال شدند و امسال نیز با تلاش دانش آموزان و همکاران ما در سراسر استان موفق به کسب ۶۸ مدال شده اند.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی در المپیاد‌های علمی جایگاه دوم کشور را به خود اختصاص داده است اظهار کرد: امسال حدود ۱۲ هزار و ۹۰۰ دانش آموز استان در آزمون مرحله اول المپیادهای علمی شرکت نمودند که این رقم افزایش نزدیک به چهار هزار نفری را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

محمدپور با تاکید بر اینکه نگاه سمپاد با تاکید بر شعار «هر نیاز کشور، یک سمپادی آماده اثرگذاری» بر توسعه رشته‌های علوم انسانی و مهارتی است گفت: بیشترین آمار دانش آموزان سمپاد کشور با تحصیل ۱۱ هزار و ۷۰۰ دانش آموز در ۴۶ دبیرستان دوره اول و دوم در نواحی مشهد مقدس و هفت شهرستان استان، به خراسان رضوی اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی در حوزه سمپاد مهارتی در سطح کشور پیشتاز است و امسال شاهد فارغ التحصیلی نخستین گروه دانش آموزان سمپاد مهارتی استان خواهیم بود افزود: تفاهم نامه آموزش شهروند کارآفرین نوجوان «اشکان» در راستای بهره مندی کلیه دانش آموزان سمپاد استان از امکانات کارخانه نوآوری شهرداری مشهد در جهت توسعه کارآفرینی منعقد خواهد شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 13