دانشجویان فعال دانشگاه جامع علمی کاربردی در طرح شهید علم الهدی مشمول کسرخدمت می شوند
دانشجویان فعال دانشگاه جامع علمی کاربردی در طرح شهید علم الهدی مشمول کسرخدمت می شوند

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) در دیدار با رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی گفت: دانشجویان و نخبگان دانشگاه جامع علمی کاربردی که در طرح شهید علم الهدی سپاه فعالیت کنند، مشمول کسر خدمت می شوند.

به گزارش اختر شرق؛ اصلی معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا (ع)، شاد معاون عملیات و دکتر کفاش معاون علمی پژوهشی و رئیس مرکز امام حسین (ع) با رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا (ع) اظهار کرد: ظرفیت سپاه و بسیج در کشور برای همه تقریبا روشن و شناخته شده است. اما بسیاری از ظرفیت‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی ناشناخته مانده است لذا لازم است با برنامه ریزی و انجام اقدامات کارشناسی و برگزاری نشست‌های تخصصی این ظرفیت‌ها برای طرفین معرفی شود تا بتوانند این توانایی‌ها را برای رشد جامعه به کارگیرند.

وی افزود: ما آمادگی داریم تا بستر همکاری بیشتر در همه زمینه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی و دانش افزایی با دانشگاه جامع علمی کاربردی را فراهم آوریم چرا که گستره فعالیت بسیج و سپاه بسیار زیاد است. یکی از این زمینه‌ها حضور دانشجویان و نخبگان علمی کاربردی در طرح شهید علم الهدی است که موجب می‌شود دانشجو علاوه بر انجام کارهای علمی، آموزشی و پژوهشی از کسری خدمت دوره سربازی بهره‌مند شود.

در ادامه این دیدار دکتر کفاش معاون علمی پژوهشی سپاه امام رضا (ع) و رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی امام حسین (ع) در مشهد نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و دانشجویی این مرکز آموزشی بیان کرد: سرمایه‌گذاری در کسب و کارها و فناوری‌های نو یکی از اصلی‌ترین ماموریت‌های سپاه است و طبق برنامه ریزی‌های انجام شده این حوزه به پیشگامان علمی سپاه امام رضا (ع) در استان واگذار شده تا با شناسایی ظرفیت‌ها و امکانات موجود بتواند سطح فناوری این استان را ارتقا دهد و در این زمینه آماده استفاده از توانمندی‌های دانشجویان خلاق و فعال دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

معاون علمی پژوهشی سپاه امام رضا (ع) گفت: چند مرکز رشد و نوآوری در این مجموعه وجود دارد. دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی دارای شرایط می‌توانند با شرکت در فعالیت‌های علمی پژوهشی مراکز رشد و پایگاه‌های علمی تحقیقاتی سپاه و بسیج به ویژه در طرح شهید علم الهدی به ازای هرسال فعالیت علمی آموزشی در این مراکز از سه ماه کسر خدمت بهره‌مند شوند؛ البته سقف این کسری خدمت نه ماه تعیین شده است.

دکتر کفاش ادامه داد: در معاونت علمی پژوهشی برای طرح‌های نو و خلاق آمادگی سرمایه‌گذاری وجود دارد و برای برگزاری استارتاپ‌های فناورانه و صنایع فرهنگی استان آماده مشارکت با دانشگاه جامع علمی کاربردی هستیم و از آنجا که دوره‌های مدیریت سرمایه‌گذاری و تجاری‌سازی برندها و تولیدات استان خراسان رضوی یکی از ضرورت‌های ایجاد شده است لذا ظرفیت دانشگاه جامع علمی کاربردی در حوزه کسب و کار و کارآفرینی و مراکز نوآوری می‌تواند در این مسیر موجبات همکاری بیشتر بین دومجموعه را فراهم آورد.

همچنین دکتر سلجوقی رئیس واحد استانی خراسان رضوی نیز در این دیدار ضمن تشریح برخی از فعالیت‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: این دانشگاه گام بزرگی در جهت تضمین اشتغال دانش آموختگان برداشته است و این موجبات پیوند بهتر صنعت و دانشگاه می‌شود چرا که دانشگاه با مجموعه گسترده‌ای از صنایع، شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی همکاری دارد و می‌تواند پل ارتباطی بسیج و سپاه با این بخش‌ها را در زمینه علمی پژوهشی نیز فراهم آورد.

وی افزود: یکی از بزرگترین مزیت‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی، دوره‌های کوتاه مدت و صلاحیت حرفه‌ای است که مجموعه ها، سازمان‌ها و مراکز صنعتی می‌توانند برای آموزش‌های ضمن خدمت و ارتقا مهارت‌های کارکنان خود بهره ببرند و می‌تواند برای بسیج، سپاه و مخاطبان آن نیز در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و نظامی فعال شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خراسان رضوی ادامه داد: علاوه بر زمینه‌های همکاری در طرح‌های رشد و نوآوری، طرح شهید علم الهدی که اعلام شد باتوجه به تفاهم نامه‌های بین دانشگاه و ستاد کل نیروهای مسلح درخصوص آموزش سربازان حین خدمت، مراکزی مانند مرکز آموزش علمی کاربردی امام حسین (ع) و مرکز فراجا می‌توانند درخصوص اجرایی کردن این مفاد اقدام کنند. همچنین دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی در دو دوره ۲۸۰ساعته کاربینی و کارورزی می‌توانند به مجموعه‌های علمی پژوهشی بسیج و سپاه کمک کنند و دانشگاه جامع علمی کاربردی در این خصوص آماده همکاری است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 119