خرید و فروش و حمل محصولات فرعی مرتع جرم است
خرید و فروش و حمل محصولات فرعی مرتع جرم است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کوهسرخ عنوان کرد: از خرید و فروش و حمل محصولات فرعی مرتعی غیر مجاز در شهرستان کوهسرخ جلوگیر بعمل می‌آید.

به گزارش اخترشرق؛ میثم روشنی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کوهسرخ با اعلام این خبر گفت: پیرو تأکید و دستور رئیس دستگاه قضا در شهرستان و به منظور جلوگیر از تضییع حقوق بیت المال، مأمورین نیروی انتظامی و یگان حفاظت اداره منابع طبیعی که بعنوان ضابطان دستگاه قضا هستند از نگهداری، خرید، فروش و حمل محصولات فرعی مرتعی جلوگیری بعمل آورده و متخلفین را به مراجع قضایی و تعزیرات معرفی می‌نمایند.

وی افزود : بر اساس تبصره ماده ۷ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، بهره برداری در قالب طرح و به صورت انبوه از فرآورده‌های جنگلی و مرتعی ملی شده از قبیل باریجه، کتیرا، آنغوزه، سقز و… مستلزم اخذ مجوز از وزارت جهاد کشاورزی می‌باشد. لذا کلیه کسانی که بدون اخذ مجوز اقدام به بهره برداری و یا خرید و فروش این محصولات می‌کند مجرم شناخته شده و برابر مقررات با آن‌ها برخورد خواهد شد.

روشنی در ادامه از مردم خواست برای حفاظت از مراتع و نیز رعایت حقوق بهره برداران مجاز، هر گونه تخلف و سوء استفاده از منابع طبیعی و محصولات فرعی مرتع را به شماره ۱۵۰۴ اعلام نمایند.

گفتنی است مراتع شهرستان رویشگاه غنی محصولات فرعی مرتع است که حفاظت از آن‌ها و بهره برداری اصولی از آن در چارچوب قانون، به حفظ و حراست از مراتع کمک شایانی می‌کند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 31