خراسان رضوی رتبه دوم کشوری در نوسازی مسکن بازآفرینی شهری
خراسان رضوی رتبه دوم کشوری در نوسازی مسکن بازآفرینی شهری

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: این استان رتبه دوم کشوری را در بخش نوسازی مساکن بافت های فرسوده طرح بازآفرینی شهری را کسب کرده است.

به گزارش اختر شرق؛ وحید داعی گفت؛ در چهلمین جلسه قرارگاه تامین مسکن وزارت راه و شهرسازی که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد اعلام شد که خراسان رضوی با ثبت بیش از ۲۴ هزار واحد مسکونی در سامانه ستاد ملی حائز رتبه دوم کشوری شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی ادامه داد: با این آمار خراسان رضوی در برنامه ۲ساله طرح نوسازی مساکن در بافت‌های فرسوده شهری ۸۶ درصد از برنامه ابلاغی را محقق نموده است.

وی گفت: پیش بینی می‌شود با عملیاتی کردن بسته‌های تشویقی توسط شهرداری‌ها و اطلاع‌رسانی عمومی این طرح تا پایان سال جاری ۱۰۰ درصد تعهدات ۲ساله برنامه نوسازی مسکن بازآفرینی شهری در خراسان رضوی محقق گردد.

داعی ادامه داد طرح بسته‌های تشویقی بومی و خاص برای اجرا در محلات بافت فرسوده ۹۱ شهر استان که دارای محلات هدف بازآفرینی شهری هستند به تصویب کمیسیون ماده ۵ خراسان رضوی رسیده و اعمال تخفیفات و تسهیلات این بخش به متقاضیان به مرحله اجرایی وارد شده است.

وی گفت: ثبت پروانه‌های ساختمانی در سامانه ستاد ملی اطلاع‌رسانی بسته‌های تشویقی در رسانه‌ها و ارائه تخفیفات پروانه‌های ساختمانی و خدمات نظام مهندسی از مسائل مورد تاکید و قابل پیگیری در شهرستان‌ها است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان در ادامه گفت: در بخش تامین زمین وضعیت استان مطلوب و در بخش آماده‌سازی نیز هیچ سایتی بلاتکلیفی نداریم که در این بخش، عملکرد استان مورد تحسین قرار گرفت.

image_printچاپ مطلب

Visits: 1