خراسان رضوی رتبه دوم نوسازی مساکن بافت‌های فرسوده را کسب کرد
خراسان رضوی رتبه دوم نوسازی مساکن بافت‌های فرسوده را کسب کرد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: این استان در روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن رتبه دوم کشوری را در نوسازی مساکن بافت‌های فرسوده طرح بازآفرینی شهری به خود اختصاص داد.

به گزارش اختر شرق؛ وحید داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی اظهار کرد: در نشست تخصصی پایش عملکرد استان‌ها در نهضت ملی مسکن، گزارشی از میزان متقاضیان و اراضی شناسایی شده برای این طرح در سراسر کشور ارائه که طبق آمار اعلامی خراسان‌رضوی در زمینه نوسازی مساکن بافت‌های فرسوده طرح بازآفرینی شهری رتبه دوم کشوری را کسب کرد.

وی بیان کرد: خراسان‌رضوی با ثبت ۲۴۵۰۰ واحد مسکونی در سامانه ستاد ملی حائز رتبه دوم کشوری در حوزه نوسازی مساکن بافت‌های فرسوده طرح بازآفرینی شهری شده‌است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی ادامه‌داد: با این آمار خراسان‌رضوی در برنامه ۲ساله طرح نوسازی مساکن در بافت‌های فرسوده شهری ۸۷ درصد از برنامه ابلاغی را محقق کرده است.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری نیز با اشاره به اینکه بر اساس بسته ۱۹بندی تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده، شهرداری‌های استان مکانیزم‌های تشویقی خاص محله‌ها و محدوده‌های فرسوده شهر خود را در قالب بسته تشویقی تکمیل، تعریف و در کمیسیون ماده ۵ استان به تصویب رسانده‌اند، اظهار کرد: . تمامی مقدمات کار در حوزه بازآفرینی شهری با راهبری استاندار خراسان‌رضوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیر کل راه و شهرسازی استان فراهم است و صرفاً اهتمام بیشتر و مشارکت بیشتر شهرداری‌ها را می‌طلبد.

نصرالهی با یادآوری اینکه بسته تشویقی کالبدی برای نوسازی بافت‌های فرسوده مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با هدف حمایت‌های لازم از ساکنان، سازندگان و انبوه‌سازان در ۱۹ بند، در بهمن ماه سال گذشته به استان‌ها ابلاغ شده‌است، گفت: در شهرهایی که بسته‌های تشویقی را اجرایی کردند؛ رشد قابل‌ملاحظه‌ای در نوسازی بافت‌های فرسوده شاهد هستیم.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری با بیان اینکه بسته تشویقی شهرسازانه خاص نوسازی محلات هدف بازآفرینی ۹۳ شهر استان تدوین و در کمیسیون ماده ۵ استان به تصویب رسیده است، گفت: پیش بینی می‌شود آمار ساخت و ساز در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال به رقم ۲۷ هزار واحد برسد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 1