خراسان رضوی دارای رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
خراسان رضوی دارای رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان

حبیب‌الله تقی‌پور مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی در نشست خبری مدیران کل آموزش و پرورش استان با اصحاب رسانه و خبرنگاران به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم که در مجتمع سردار سلیمانی مشهد برگزار شد گفت: پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله فرمودند «خدایا آموزگاران را بیامرز؛ عمرشان را دراز و کسبشان را با برکت کن.» و اگر فقط این حدیث شریف شامل حال معلمان شود تمام بهره خود را از زندگی برده اند.

به گزارش اختر شرق؛ تقی‌پور با اشاره به اینکه پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان حائز رتبه‌های تک رقمی و بالای کنکور هستند گفت: خراسان رضوی رتبه دوم نخبگان انتخابی در دانشگاه فرهنگیان را در کشور دارد که این امر باعث رشد و آینده روشن آموزش و پرورش است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معلمان و دانشجو معلمان شهید اظهار کرد: معلمان در همه زمان‌ها حماسه ساز بوده اند، یادی کنیم از ۳۶ هزار دانش آموز شهید، ۵هزار معال شهید و ۱۳۸۶ دانشجومعلم دانشگاه فرهنگیان که عمر خود را به جای تخته و گچ بر حفاظت از جان انسان‌ها و وطن نهادند.

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان تنها دانشگاهی است که رئیس جمهور جزء هیئت امنای آن است و با ۹۸ پردیس و ۱۰۰ هزار دانشجو به عنوان بزرگترین دانشگاه کشور محسوب می‌شود که مورد توجه رهبری نیز هست و به عنوان مرکز ثقل تعلیم و تربیت نیازهای آموزشی و پرورشی معلمان را تأمین می‌کند.

تقی‌پور ادامه داد: باعث افتخار است که دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی ۱۰ درصد دانشجویان و اعضای هیئت علمی را به خود اختصاص داده است و ۴۵ هزار دانشجو در آن به شیوه‌های مختلف در حال تربیت هستند برای اینکه نیازهای آموزش و پرورش را تأمین کنند.

وی گفت: تا چهار سال آینده نیازهای آموزش و پرورش به صورت ثابت از طرف ما تأمین می‌شود، همچنین متعهد شده‌ایم نیازهای متغیر آموزش و پرورش در حوزه کمبود معلم را در هر لحظه با دانشجویان فعال خود تأمین کنیم و در همین راستا در سال قبل ۲ هزار دانشجو را به کلاس‌های درس فرستادیم.

وی بیان کرد: چند افتخار در دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی به دست آمده است، هفته گذشته دانشگاه فرهنگیان با کسب ۱۶ شاخص معتبر دانشگاهی حائز این افتخار در کشور به عنوان دومین دانشگاه مورد پذیرش وزارت علوم با ساختار و اعضای علمی به صورت مستقل معرفی شد و دیگر مستقل هستیم.

تقی‌پور ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان قدمت ۱۰۰ساله دارد، اما طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای رشد آن انجام داده‌ایم که از آن جمله می‌توان به افزایش ظرفیت اسکان و فضای خوابگاهی دانشجویان اشاره کرد که با افزایش پنج فضای خوابگاهی، میزان ظرفیت سکونت خوابگاهی دانشجویان از ۱۶ نفر به ۱۱ نفر رسیده و دانشجویان در فضای خوابگاهی به آرامش بهتری دست یافته‌اند.

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی یادآوری کرد: آزمون دانشگاه فرهنگیان مستقل شده است و از ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار داوطلب دانشگاه تعداد ۶۸۰ هزار نفر در آزمون دانشگاه فرهنگیان شرکت کرده‌اند که این افتخاری برای انتخاب معلمان شایسته در آینده آموزش و پرورش کشور است.

تقی‌پور در پایان اظهار کرد: یک کار خوب که در دانشگاه فرهنگیان استان انجام می‌شود و در استان‌های دیگر نیست زنده کردن ۲۱ رشته آموزشی در دانشگاه فرهنگیان برای‌عدم اجبار فرزندان ما به تحصیل در شهرهای دیگر است.

image_printچاپ مطلب

Views: 16