خانه‌‎دار شدن ۱۷۵ خانواده محروم شهرستان مرزی خواف
خانه‌‎دار شدن ۱۷۵ خانواده محروم شهرستان مرزی خواف

۱۷۵ خانواده محروم شهرستان مرزی خواف به همت بنیاد مستضعفان صاحب‌خانه‌‎ شدند.

به گزارش اخترشرق وبه نقل ازخیرگزاری صداسیما؛ رئیس بنیاد مستضعفان در سفر به منطقه محروم و مرزی خواف در خراسان رضوی خانه‌دار شدن ۱۷۵ خانواده محروم شهرستان مرزی خواف گفت: با توجه به تفاهم نامه‌های منعقد شده بنیاد مستضعفان با کمیته امداد و بهزیستی برای ساخت مسکن، بنیاد مستضعفان ۶۰ واحد مسکونی در خواف برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و ۶۵ واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای ۲ معلول و بیشتر در این شهرستان مرزی و محروم می سازد.

پرویز فتاح افزود: همچنین در تفاهم نامه بنیاد مستضعفان با بنیاد مسکن، ۵۰ واحد مسکونی برای خانواده‌های نیازمند بدون پوشش حمایتی در این شهرستان می سازیم.

وی با تاکید بر حمایت از اشتغالزایی در این شهرستان گفت: بنیاد مستضعفان برای حمایت از اشتغالزایی در این شهرستان مبلغ ۱۲ میلیارد تومان را برای تسهیلات اشتغالزایی قرض الحسنه در این شهرستان اختصاص می‌دهد که در صورت جذب این مبلغ، امکان افزایش این تسهیلات وجود دارد.

فتاح با اشاره به در پیش رو بودن عید نوروز و ضرورت کمک به خانواده‌های نیازمند در روز‌های پایانی سال گفت: در بنیاد مستضعفان با توجه به تحت پوشش بودن ۱۴ هزار خانواده محروم این شهرستان توسط کمیته امداد و بهزیستی، طی یک هفته مبلغ ۵۰۰ هزار تومان را به عنوان کمک هزینه تامین مایحتاج شب عید، به مبلغ تجمیعی ۷ میلیارد تومان به‌حساب سرپرستان این خانوار‌ها واریز می‌کند.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: علاوه بر این ۲۰۰۰ بسته معیشتی نیز برای نیازمندان بدون پوشش حمایتی شهرستان خواف در نظر گرفته شده است.

فتاح در ادامه با اشاره به ساخت کارخانه تولید کنستانتره سنگ آهن در این شهرستان توسط بنیاد مستضعفان و بهره برداری از آن، بر لزوم توسعه متوازن برای بهره مندی مردم منطقه تاکید کرد و گفت: بنیاد مستضعفان برای بهره برداری از این کارخانه و همچنین گندله سازی در این شهرستان، حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان در این منطقه سرمایه گذاری خواهد کرد و علاوه بر این سرمایه گذاری و اشتغالزایی، در ۲ بانده شدن خط آهن خواف و همچنین دو بانده شدن جاده تایباد به خواف سهم قابل توجهی را عهده دار شدیم تا زیرساخت‌های توسعه منطقه را ارتقاء دهیم.

image_printچاپ مطلب

Visits: 29