خاموشی چاه‌های کشاورزی وکمبود منابع آبی دلیل افزایش تمایل باغداران کاشمری به برداشت غوره
خاموشی چاه‌های کشاورزی وکمبود منابع آبی دلیل افزایش تمایل باغداران کاشمری به برداشت غوره

فصل برداشت غوره از سطح باغات شهرستان کاشمر آغاز شده است.

به گزارش اخترشرق؛ سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی کاشمر گفت: شهرستان کاشمر دارای ۳۳۰۰ هکتار باغ انگور است که هرساله مقداری از تولیدات این باغات بصورت غوره برداشت می‌شود.
کاظم قربان‌پور افزود: پیش بینی می‌گردد ۵ درصد تولید باغات انگور کاشمربه صورت غوره برداشت شود که اکثرا بصورت آبغوره در سطح شهرستان به مصرف می‌رسد.
وی ادامه داد: با توجه به کمبود نزولات آسمانی و منابع آبی و همچنین خاموشی چاههای کشاورزی، کشاورزان در سال‌های اخیر تمایل بیشتری به برداشت محصول خود بصورت غوره پیدا کرده اند.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی کاشمر بیان کرد: برداشت غوره در کاشمر از نیمه خرداد ماه تا اوایل تیرماه ادامه دارد و پیش بینی می‌شود بیش از ۴ هزار تن غوره از سطح باغات شهرستان برداشت شود.
قربان‌پور اظهار کرد: استقبال چشمگیر مردم از آبغوره تازه باعث شده است واحدهای کوچک آبغوره‌گیری در شهرستان کاشمر راه اندازی شود که این امر خود باعث شکل گیری شغل‌های فصلی در شهرستان شده است.
وی خاطرنشان کرد: غوره تولیدی شهرستان کاشمرعلاوه بر تامین نیاز شهرستان به شهرهای همجوار نیز صادر می‌شود و به عنوان چاشنی در غذاها و ساخت انواع ترشی‌های محلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خبرنگار:فاطمه نبوی ثالث

image_printچاپ مطلب

Visits: 21