حمایت فرمانداری کاشمر از کارآفرینی مبتنی بر دانش برای رشد تولید در حوزه دام و فراورده‌های دامی
حمایت فرمانداری کاشمر از کارآفرینی مبتنی بر دانش برای رشد تولید در حوزه دام و فراورده‌های دامی

در دیداری که به مناسبت سال نو با حضور مسئول دفترنماینده ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی و رئیس شبکه دامپزشکی و تعدادی از همکاران شبکه در محل فرمانداری انجام شد، فرماندار کاشمر ضمن تبریک سال نو وآرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رضان بر حمایت از کار آفرینی مبتنی بر دانش در حوزه دامپروری و تولید فراورده‌های دامی تاکید کرد.

به گزارش اخترشرق؛ فرماندار کاشمر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و نامگزاری امسال بنام افزایش تولید گفت: وقتی تولید را رشد بدهیم اشتغال و توسعه اشتغال هم در آن مستتر میگردد و چون در حال حاضراولویت اضطراری کشور اقتصاد است، اقتصاد مساوی اشتغال و اشتغال یعنی معیشت مردم بنابراین باید سعی کنیم گامهای موثری برای حل مشکلات مردم که وام دار آن‌ها هستیم برداریم.
دایی صراف با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری به تولید دانش بنیان در حوزه کشاورزی و دامپروری گفت باید تمام تلاشمان را معطوف به خلاقیت در امر تولید کنیم چون خلاقیت منجر به نوآوری و نوآوری منجر به کار آفرینی و کارآفرینی تبدیل به فن آفرینی و فن آفرینی یعنی کار آفرینی مبتنی بر دانش میشود.
فرماندار کاشمر ضمن اشاره به مشکلات کشتارگاه دام اظهار کرد: با همکاری دامپزشکی و شهرداری بحمد الله گامهای موثر و مفیدی برداشته شده ولی کافی نیست.
وی با اشاره به نیاز منطقه به یک کشتارگاه صنعتی مدرن و بروز گفت: رشد تولید و مهار تورم در گرو آوردن سرمایه گزار است و سرمایه گزار امنیت می‌خواهد و افزایش بهره وری و. متاسفانه در سطح استانی و کشوری نتوانسته‌ایم جذابیتی ایجاد کنیم که سرمایه گزار بصورت ویژه در این حوزه ورود کرده و تمایل به سرمایه گزاری داشته باشد.
وی از کارشناسان دامپزشکی استان حاضر در جلسه خواست طی گزارشی تخصصی پیشنهادهایی برای سرمایه گزاری در این حوزه به فرمانداری کاشمر ارائه نمایند تا در اسرع وقت پیگیری‌های لازم و ضروری از جانب فرمانداری با همکاری دامپزشکی صورت پذیرد.
شایان ذکر است در ابتدای این دیدار دکتر خانزاده رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کاشمرضمن ارائه گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات سال گذشته شبکه دامپزشکی، خوشبختانه موفق به تحقق ۱۰۳ درصدی پیش بینی‌ها در امر مبارزه با بیماریهای دامی شده‌ایم و از فرماندار شهرستان به دلیل نگاه ویژه به عملکرد دامپزشکی در حوزه سلامت تقدیر و تشکر نمود.

خبرنگار: فاطمه نبوی ثالث

image_printچاپ مطلب

Visits: 25