حدود ۱۲ هزار متر مربع اراضی تغییر کاربری یافته به دامان کشاورزی کاشمر عودت داده شد
حدود ۱۲ هزار متر مربع اراضی تغییر کاربری یافته به دامان کشاورزی کاشمر عودت داده شد

در راستای حفظ محیط زیست و امنیت غذایی منطقه ۸ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان قلع و قمع شد.

به گزارش اخترشرق؛ سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی کاشمرگفت: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها تعداد ۸ فقره دیوار کشی محوطه‌سازی و ابنیه‌های غیر مجاز در اراضی کشاورزی شهرستان کاشمرقلع و قمع شد.
کاظم قربان‌پور مساحت آزادسازی اراضی مذکور را حدود ۱۲ هزار متر مربع عنوان کرد و افزود: ساختمان‌هایی که در اراضی کشاورزی واقع در حریم و خارج از حریم شهر احداث می‌شوند، براساس قانون علاوه بر حکم تخریب برای متخلفان جریمه نیزدرپی خواهد داشت.
وی با قدردانی از دستگاه‌هایی که در انجام حکم قلع و قمع همکاری داشته اند، ادامه داد: جهاد کشاورزی کاشمر ودر راس اداره امور اراضی این مدیریت با جدیت در راستای پدیده زمین‌خواری و همچنین تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغات برخورد خواهد کرد و این رویه ادامه خواهد داشت.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کاشمربا هشدار به احداث کنندگان بنا در اراضی کشاورزی به مردم توصیه کرد از خرید ملک‌های بدون مجوز که در اراضی زراعی و باغی هستند خودداری کرده و در دام کلاهبرداران و سودجویان قرار نگیرند.
او تصریح کرد: حفظ اراضی کشاورزی شامل مزارع و باغ‌ها به عنوان بستر تامین امنیت غذایی جامعه و بخشی از محیط زیست کشور یک وظیفه همگانی است و بر اساس آموزه‌های دینی، فرهنگ ایرانی اسلامی و قوانین کشوری هرگونه تخریب و نابودی زمین‌های کشاورزی امری ناپسند و تغییر کاربری این عرصه‌ها خسارت غیرقابل جبرانی برای منطقه درپی دارد.
قربان‌پور اظهار داشت: مجموعه جهاد کشاورزی کاشمرصیانت از زمین‌های کشاورزی را وظیفه خود دانسته و با مشارکت همه شهروندان بر آن است تا در راستای حفظ منابع پایه و تامین امنیت غذایی جامعه از زمین‌های زراعی و باغ‌های منطقه محافظت کند.
وی خاطر نشان کرد: بی شک مشارکت و نظارت عمومی مردم، بهترین و موثرترین راه برای حفاظت از سرمایه‌های ملی کشور است. شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، مراتب را به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و اداره امور اراضی اطلاع دهند.

خبرنگار: فاطمه نبوی ثالث

image_printچاپ مطلب

Views: 28