حجت الاسلام نیک بین؛جلوگیری از وابستگی در حوزه تامین گوشت از مصادیق امنیت غذایی و اقتصاد مقاومتی است
حجت الاسلام نیک بین؛جلوگیری از وابستگی در حوزه تامین گوشت از مصادیق امنیت غذایی و اقتصاد مقاومتی است

همزمان با ۱۴مهرماه روز دامپزشکی، حجت الاسلام نیک بین نماینده محترم مردم شریف شهرستانهای کاشمر، خلیل آباد، بردسکن و کوهسرخ با حضور در اداره دامپزشکی کاشمر با رئیس و کارکنان بخش دولتی و خصوصی دیدار کرد.

به گزارش اخترشرق؛ حجت الاسلام نیک بین در این دیدار ضمن تبریک هفته دامپزشکی و اهداء لوح تقدیربه رئیس شبکه برای اقدامات شایسته سلامت محور بر نقش و اهمیت دامپزشکی درتأمین و تضمین بهداشت و سلامت مردم تاکید کرد.
وی اظهار کرد: من معتقدم اگر با همین روند فعلی پیش برویم در چند سال آینده در حوزه دام و الی الخصوص در حوزه تامین گوشت دچار چالش جدی خواهیم شد.
نیک بین بیان کرد: نگرانی‌های زیادی بین مسئولین جمهوری اسلامی درموردکشتار دام‌های مولد متاثراز کمبود نهاده و علوفه وجود دارد و اگر تصمیم مهمی در این خصوص اتخاذ نشود حذف دامهای مولد به آینده کشور ضربه خواهد زد و شاهد کمبود دام و وابستگی در این حوزه خواهیم شد که این وابستگی امنیت غذایی کشور را در این حوزه با چالش جدی مواجهه خواهد کرد، اما این شرایط با کمک کارشناسان دلسوز نظام صد درصد قابل کنترل است.
وی با اشاره به اینکه در جهانی قرار داریم که نوع درگیری آن درگیری تجاری و اقتصادی است اظهار امیدواری کرد برای پیروزی در این جنگ اقتصادی با اتکا به دانشگاه‌ها و نهاد‌های دانش بنیان در حوزه دامپزشکی راهکارهای فناورانه برای شناسایی و تعیین مهم‌ترین چالش‌ها و موانع خوداتکایی برای مدیریت و کنترل در حوزه تامین دام و بطور خاص گوشت سفید و قرمز ارائه شود و من از طرف نمایندگان مجلس قول پیگیری، رسیدگی و مصوبه میدهم.
دکتر خانزاده ضمن تقدیر و تشکر از حضور حجت الاسلام نیک بین در شبکه اظهار کرد: مطالبات نمایندگان مجلس کاملا بجا ست و دامپزشکی بر حسب وظایف ذاتی خود مثل ساماندهی و نظارتهای بهداشتی و واکسیناسیون در روستاهای تحت پوشش کمک شایانی خواهد داشت برای پاسخ مناسب به این مطالبات و اظهار امیدواری کرد مجلس شورای اسلامی و مراجع قانون گذار با نگاه ویژه از دامپزشکی بیش از پیش حمایت نمایند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 13