جهاد دانشگاهی اولین تجربه جمهوری اسلامی در تولید ثروت از دانش است
جهاد دانشگاهی اولین تجربه جمهوری اسلامی در تولید ثروت از دانش است

نماینده مردم تربت‌حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جهاد دانشگاهی اولین تجربه جمهوری اسلامی در تولید ثروت از دانش است.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر محسن زنگنه اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یک مرکز قابل استناد در بین دانشگاه‌ها و آموزش عالی در جهت رفع موانع کشور است و این نهاد در عرصه‌هایی ازجمله پزشکی، فنی و مهندسی و علوم انسانی که ورود پیداکرده آثار درخشانی از خود به‌جا گذاشته است.

وی افزود: ایجاد شرکت‌های دانش بینان در دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری از تجارب جهاد دانشگاهی در تولید ثروت از دانش در کشور است.

وی با تأکید بر اینکه جهاد دانشگاهی برای تداوم موفقیت‌‎های خود باید از بوروکراسی‌های اداری معمولی دوری گزیند، بیان کرد: همان‌طور که از نام جهاد دانشگاهی پیداست باید این نهاد روند حرکت‌های جهاد گونه خود را در همه ابعاد مدیریتی و پرسنلی گسترش دهد و فعالیت‌های علمی را مقدم بر فعالیت‌های خود بداند.

به گفته عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، جهاد دانشگاهی باید در تعیین روسا و مدیران شاخص‌های علمی را مدنظر قرار داد.

 نماینده مردم تربت‌حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی خواستار کمک بیشتر جهاد دانشگاهی به مجلس در تهیه طرح‌ها و لوایح شد و تصریح کرد: جهاد دانشگاهی باید توان علمی و کارشناسی خود را در اختیار نظام قانون‌گذاری قرار دهد.

دکتر زنگنه با تأکید بر اینکه باید معاونت پارلمانی جهاد دانشگاهی بیشتر تقویت گردد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از مراکز علمی و پژوهشی که سطحی بسیار پایین‌تر از جهاد دانشگاهی دارند و گستره و عمق فعالیت‌هایشان از این نهاد کمتر است در تهیه طرح‌ها و لوایح به مجلس شورای اسلامی کمک می‌کنند اما جهاد دانشگاهی در این خصوص نقش مؤثری ندارد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 3