جانمایی کانون کشاورزی جوانان روستایی و عشایری در تبادکان شهرستان مشهد
جانمایی کانون کشاورزی جوانان روستایی و عشایری در تبادکان شهرستان مشهد

رئیس ترویج جهاد کشاورزی شهرستان مشهد ضمن ابراز خرسندی از این اتفاق بسیار مهم و تشکیل کانون کشاورزی جوانان گفت: در واقع ما متولی تغییر رفتار و فرهنگ‌سازی در جامعه کشاورزی هستیم.

به گزارش اختر شرق؛ زهرا اسماعیل مقدم در این باره عنوان کرد: ما اعتقاد راسخ داریم که اگر می‌خواهیم سطح تولید محصولات کشاورزی را بالا ببریم و امنیت غذایی را تضمین کنیم باید از نوجوانان و جوانان روستایی شروع کنیم.

وی تصریح کرد: توسعه دانش، بینش و مهارت جوانان روستایی در راستای افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی، امنیت غذایی، دستیابی به توسعه پایدار، اشتغال آگاهانه آنان در بخش کشاورزی و منابع طبیعی، ایجاد نگرش مثبت و پویا در جوانان روستایی نسبت به کشاورزی و روستا، افزایش میل به ماندگاری جوانان روستایی در این مناطق و ثبات و پایداری جمعیت، افزایش خلاقیت و نوآوری در آن‌ها در امر تولید، تقویت همکاری و همیاری جوانان روستایی، توسعه توانمندی‌های اجتماعی، آگاه‌سازی آنان نسبت به ارزش‌ها، فرهنگ و دانش بومی و توسعه پایدار بخش کشاورزی از جمله اهم اهداف تشکیل کانون کشاورزی جوانان روستایی و عشایری می‌باشد.

رئیس ترویج جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با بیان اینکه ترویج در کنار کارهای مشارکتی، فعالیت و هدف توانمندسازی، بسترسازی، تسهیلگری و تغییر رفتار را سرلوحه امور خود قرار داده است، عنوان کرد: توسعه سرمایه‌های انسانی و اجتماعی مناطق روستایی و عشایری با مشارکت جهاد کشاورزی در اولویت فعالیت‌های آموزشی ترویجی است.

اسماعیل مقدم بیان کرد: موضوع جوانان روستایی با چشم‌انداز هر روستا یک کانون توسعه ظرفیت جوانان روستایی پیگیری می‌شود و با مشارکت جدی بخش خصوصی و راهبری آموزش و ترویج این کانون‌های غیردولتی اهداف بلندمدت و اثربخشی خواهد داشت.

وی ضمن تاکید بر اهمیت جوان‌سازی و جوان‌گرایی در توسعه پایدار کشاورزی، گفت: هدف ما متعهدکردن، خلاقیت بخشیدن، قدرت نفوذ در تصمیم‌گیری، بالا بردن انگیزه و توان رهبری جوان روستایی است.

رئیس ترویج جهاد کشاورزی شهرستان مشهد در پایان خاطرنشان کرد: در این کانون‌های جوانان روستایی و عشایری، مروجان پهنه‌ها وظیفه هدایت، نظارت و مهارت آموزی برعهده دارند در واقع به کمک مدارس می‌آیند و مکمل می‌شوند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 102