تولید بالغ‌بر ۲۸ هزار تن گندم در شهرستان جوین
تولید بالغ‌بر ۲۸ هزار تن گندم در شهرستان جوین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین از تولید بالغ‌بر ۲۸ هزار تن گندم در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ علی‌اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به اختصاص ۹۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت گندم، گفت: برداشت محصول گندم از اواخر تیرماه شروع و برداشت آن کماکان ادامه دارد و به‌روزهای پایانی نیز نزدیک می‌شود.

قارزی بابیان اینکه امسال شرایط دمایی بسیار نامناسب بود و به خاطر شروع زودتر فصل گرما و نبود بارندگی میانگین برداشت نیز در هر هکتار نسبت به سال گذشته کاهش‌یافته و امسال به سه تن در هر هکتار رسیده است، عنوان کرد: تا امروز بالغ‌بر ۲۸ هزار تن گندم در این شهرستان تولیدشده است.

مدیر جهاد کشاورزی جوین با اشاره به اینکه گندم به‌عنوان ماده اصلی در پخت نان محسوب می‌شود و نان نیز به‌عنوان اصلی‌ترین ماده غذایی در سفره غذایی مردم از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: تمامی شرایط برای تحویل گندم کشاورزان به انبارهای دولتی آماده‌شده است تا گندم کاران نیز در کوتاه‌ترین زمان نسبت به تحویل گندم خود به این انبارها اقدام نمایند.

قارزی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش در جهت ترویج کشت گندم با توجه به راهبردی بودن این محصول یکی از مهم‌ترین اهداف ما در جهت خودکفایی در تولید و کاهش وابستگی به صادرات نیز است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 127