تولیت آستان قدس در دیدار با خانواده شهید حادثه حرم آستان قدس با هرگونه قصور در واقعه حرم برخورد جدی می‌کند
تولیت آستان قدس در دیدار با خانواده شهید حادثه حرم آستان قدس با هرگونه قصور در واقعه حرم برخورد جدی می‌کند

تولیت آستان قدس رضوی به منظور دلجویی از خانواده شهید حجت‌الاسلام حاج محمد اصلانی در منزل این روحانی جهادگر حضور یافت و با خانواده وی دیدار و گفت‎‌وگو کرد.

به گزارش اخترشرق؛ حجت‌الاسلام احمد مروی شامگاه گذشته، ۱۶ فروردین، برای عرض تسلیت در منزل شهید حجت‌الاسلام حاج محمد اصلانی که در حادثه ناگوار دیروز حرم مطهر رضوی به فیض شهادت نائل شد، حضور یافت و از خانواده معزز این شهید دلجویی کرد.

وی در این دیدار هتک حرمت به ساحت قدسی حضرت امام علی ابن موسی الرضا(ع) را به شدت محکوم و ضمن عرض تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت شخصیت مجاهد و خدمت‌گزار قشر محروم حجت‌الاسلام اصلانی اظهار کرد: این شهید خدوم مزد سال‌ها خدمت و تلاش‌‎هایش به ویژه در پهنه‌ حاشیه‌ شهر مشهد را از خداوند متعال دریافت کرد.

تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: این روحانی جهادگر شایسته‏ شهادت بود و این شهید بزگوار با آن روحیات، تلاش‎‌ها، سابقه حضور در جبهه و برادر ۲ شهید و یک جانباز بودن، حیف بود جز شهادت نصیبش شود؛ در واقع شهادت پاداش زحمات، تلاش‌ها و مجاهدت‌های فرهنگی این شهید در رسیدگی به کار مردم بود.

وی خاطرنشان کرد: شهادت در ماه مبارک رمضان و با دهان روزه، آن هم در بارگاه منور رضوی پاداشی است که نصیب این شهید شده است. در حقیقت تمام زیبایی‌هایی که یک انسان می‌تواند برای مرگ خود آرزو کند، برای این شهید بزرگوار محقق شده است.

مروی این اقدام را بزدلانه و مذبوحانه خواند و گفت: دشمنان در مناسبت‌ها و ایام مختلف همواره برنامه‌ها و نقشه‌های بسیاری برای حرم مطهر رضوی داشته که خوشبختانه با عنایات حضرت رضا(ع) و هوشمندی نیروهای امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی این دسیسه‌ها خنثی شده است.

وی افزود: البته آستان قدس رضوی برخورد جدی با هرگونه قصور در وقوع این واقعه را پیگیری خواهد کرد؛ بخش‌های مسئول در ورودی‌های حرم مطهر باید پاسخگوی این مساله باشند که چگونه این انسان پلید با سلاح سرد از گذرگاه‌ها حرم مطهر عبور کرده است.

تولیت آستان قدس رضوی هدف دشمن از انجام این اقدام در حرم مطهر امام رضا(ع) را هتک حرمت بارگاه منور رضوی خواند و تصریح کرد: هدف دشمن از این اقدام شکستن حرمت این مکان مقدس و بازتاب جهانی پیدا کردن آن بوده است؛ همان‌گونه که در سال‌های گذشته در روضه منوره بمب‌گذاری و تعدادی را به شهادت رساندند.

بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی مروی با بیان اینکه این اوج زبونی، ضعف و ذلت دشمن است که با این قبیل اقدامات می‌خواهد خودی نشان دهد و به نظام و جمهوری اسلامی ضربه وارد کند، تاکید کرد: جان زائر امام رضا(ع) برای ما بسیار مهم است و نباید دیگر هیچ اتفاقی از این دست در این مکان مقدس رخ دهد.

وی همیچنین در دلجویی از همسر و فرزندان شهید گفت: شهید اصلانی میهمان امام رضا(ع) است. شما دعا کنید که ما نیز سرنوشتی که خدا برای پدر شما مقدر کرد، برای ما نیز مقدر کند و ما هم شهید شویم و در بستر نمیریم.

مروی ادامه داد: این نوع شهادت سعادتی است و خوشا به حال شهید اصلانی. خانواده شما در حال حاضر سربلند است و شما با شهادت پدرتان عزت و احترام بیشتری پیدا کردید.

image_printچاپ مطلب

Visits: 81