توصیه مدیر جهاد کشاورزی کاشمر جهت جلوگیری از بروز بیماری های سیاهک و لکه نواری جو و گندم
توصیه مدیر جهاد کشاورزی کاشمر جهت جلوگیری از بروز بیماری های سیاهک و لکه نواری جو و گندم

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر بر ضدعفونی کامل بذور تأکید و بیان کرد: برای اینکه ضدعفونی بذور کامل صورت پذیرد لازم است قشر نازکی از سم روی بذر قرار گیرد که برای حصول نتیجه بهتر توصیه می‌شود از بشکه‌های گردان مخصوص ضدعفونی بذر استفاده شود و در غیر این صورت بذر را در محوطه باز روی پلاستیک ریخته و سم را اضافه و کاملاً مخلوط نمایید.

به گزارش اختر شرق؛ مدیر جهاد کشاورزی کاشمر جهت جلوگیری از بروز بیماری های سیاهک و لکه نواری به بیان روش های صحیح ضدعفونی بذور اشاره نمود.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: سیاهک های گندم و جو و لکه نواری قهوه ای جو از بیماری های خطرناکی هستند که درصورت بروز به میزان قابل توجهی از عملکرد و کیفیت محصول می کاهد.

محمد شجعی جهت جلوگیری از این بیماری ها به بیان چند نکته اشاره نمود و افزود: برای جلوگیری از بروز بیماری های سیاهک و لکه نواری جو در مزرعه توصیه می شود ترجیحا از بذور گواهی شده استفاده شود و از کاشت بذور آلوده به سیاهک در هر شرایطی خودداری گردد.

وی ادامه داد: درصورتی که از بذور خودمصرفی استفاده می شود ابتدا بذور را بوجاری و دانه های چروکیده و بذر علف های هرز را جدا نموده و سپس بذور ضدعفونی صرفا جهت کاشت استفاده شودو به هیچ وجه به مصرف انسان و دام نرسد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 4