تعامل کامل مدیریت شهری مشهد با وزارت کشور برای اعزام کاروان خدام‌الحسین(ع)
تعامل کامل مدیریت شهری مشهد با وزارت کشور برای اعزام کاروان خدام‌الحسین(ع)

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر گفت: مدیریت شهری به‌طور کامل با پلیس راهور و مجموعه‌های اجرایی و نظارتی وزارت کشور هماهنگ است و براساس برنامه دقیقی که ابلاغ شده، کاروان هزارنفره خدام‌الحسین(ع) از مشهدالرضا(ع) به مهران و نجف اعزام و در موقعیت‌های خدمتی خود مستقر می‌شوند.

به گزارش اختر شرق؛ مجید نژادحسین با اشاره به اعزام کاروان هزارنفره خدام‌الحسین (ع) از مشهد مقدس به نجف اشرف برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی اظهار کرد: حدود هشت سال است که مدیریت شهری در مشهدالرضا (ع) تلاش دارد تا هم‌وطنان ایرانی اعم از مشهدی‌ها و غیر از این در جریان سفر زیارتی اربعین بتوانند از سطح خدمات رفاهی مطلوب‌تری بهره‌مند شوند و در این عرصه، یکی از حوزه‌های مهمی که شهرداری می‌تواند در آن ایفای نقش کند، مسئله خدمات شهری است.

وی افزود: طرف عراقی از ابتدا این نیاز را احساس می‌کرد که در مسائل مختلف اداره شهر از مسئله نظافت گرفته تا حوزه حوادث و آتش‌نشانی، نیازمند کمک برادران ایرانی است و به همین دلیل، برای فعالیت پاکبانان، آتش‌نشانان و فعالان حوزه مپ، آغوش بازی وجود داشت و شهرداری نجف در تأمین موقعیت‌های خدمتی و اماکن اسکان و استقرار این عزیزان، فعالانه همکاری داشت اما در حوزه حمل‌ونقل، با توجه به اینکه ضوابط قانونی خاصی در این باره در کشور عراق وجود دارد، مشکلاتی برای کمک‌رسانی ایرانی‌ها وجود داشت. رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: تفاهم اخیر وزارت کشور با طرف عراقی در سال جاری، تحولی در حوزه حضور ایرانی‌ها در عراق به شمار می‌رود زیرا به برکت این توافقنامه، مسیر خدمت‌رسانی ناوگان اعزامی کلان‌شهرهای ایران به مرز هموار شد.

نژاد حسین خاطرنشان کرد: این تضمین وجود دارد که در سال جاری، دیگر مشکلاتی همچون سال‌های قبل ایجاد نمی‌شود. به همین دلیل، مدیریت شهری به‌طور کامل با پلیس راهور و مجموعه‌های اجرایی و نظارتی وزارت کشور هماهنگ است و براساس برنامه دقیقی که ابلاغ شده، کاروان هزارنفره خدام‌الحسین (ع) از مشهدالرضا (ع) به مهران و نجف اعزام و در موقعیت‌های خدمتی خود مستقر می‌شوند.

وی ادامه داد: تلاش ما این است که فرآیند اعزام مرحله به مرحله، اندک چالش‌های ممکن را نیز برطرف کند زیرا تا زمان مستقر شدن ۳۴ دستگاه اتوبوسی که در مرحله اول به مهران اعزام شدند، مدیریت شهری شرایط را تحت نظارت قرار داد تا اگر مشکلی پیش آمد، بخش دیگر ناوگان را در شرایط دیگری به مرز برساند. البته خوشبختانه هیچ چالشی هم در کار نبود و سایر اتوبوس‌ها در نوبت خود راهی مرز خواهند شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 16