تشکیل گروه‌های جهادی حفظ محیط زیست با نام محیط بان شهید صادقی
تشکیل گروه‌های جهادی حفظ محیط زیست با نام محیط بان شهید صادقی

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در نشستی هم اندیشی که با بسیجیان اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی داشت، ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده پایگاه بسیج شهدای محیط زیست اداره کل، طی سخنانی اظهار کرد: می‌بایست گروه‌های جهادی در استان با محوریت فعالیت در حوزه حفظ محیط زیست، با نام شهید صادقی، تنها محیط بان شهید حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی تشکیل داده شود.

به گزارش اخترشرق؛ مهدی اله‌پور در این نشست ضمن اشاره به ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت بسیج در کنار تشکل‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد، برای پیشبرد اهداف محیط زیستی وارتقاء فرهنگ زیست محیطی گفت: سازماندهی بسیج، در کنار تشکل‌های مردم نهاد می‌تواند، بسترخوبی را برای حفظ و نگهداری از محیط زیست بیش از پیش فراهم آورد.

این مقام مسئول ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محیط بان حسین صادقی، که توسط اشرار به درجه رفیع شهادت نائل آمد گفت: ما در حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با وجود این شهید بزرگوار، باید اقداماتی را در شأن این شهید انجام دهیم و با مزین نمودن این گروه‌های جهادی به نام شهید، می‌توانیم یاد و خاطره این شهید محیط بان را زنده نگه داریم.

اله‌پور در ادامه این نشست بیان کرد: نیازمند فرهنگ‌سازی برابر تفکرات اسلامی و ایرانی صرفاً در حوزه محیط زیست هستیم و بسیج اداره کل می‌تواند در این حوزه نقش آفرین باشد.

وی در ادامه افزود: ما در اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، بسیج را نه به عنوان مشاور بلکه به عنوان یک مجری می‌شناسیم و از طرح و برنامه‌هایی که اثر خوبی را از خود جای بگذارد، استقبال خواهیم کرد.

در ادامه این جلسه، مرتضی مطهری نیا فرمانده پایگاه شهدای بسیج اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، برنامه‌ها و اقدامات انجام شده و پیشروی پایگاه مقاومت بسیج شهدای محیط زیست که در قالب برنامه عملیاتی پایگاه تنظیم و تدوین شده بود را ارائه نمود و افزود: این سند یک نقشه و برنامه عملیاتی دقیق است که اقدامات لازم برای رسیدن به هدف را به صورت کامل و جامع ترسیم نموده است.

وی گفت: تولید این طرح عملیاتی به صورت گام به گام ترسیم شده و گروه یا فرد را برای رسیدن به هدف غایی هدایت نموده است. این اقدامات، پایه‌های اصلی و بنیان امور را تقویت بخشیده و موجب استحکام اقدامات در بازه‌های زمانی برنامه ریزی شده می‌شود، و هدف آن کمک به ساختار و سیستم حاکم بر امور، جهت بهبود عملکرد و رسیدن به اهداف سازمانی می‌باشد.

مطهری نیا در ادامه بیان کرد: این برنامه بر مبنای بیانات مقام معظم رهبری (حفظه الله) در بازه‌های زمانی مختلف از جمله بیانیه گام دوم انقلاب، سیاست‌های کلی نظام در بخش محیط زیست، سیاست‌های کلی نظام در بخش انرژی و… تنظیم و تدوین شده است و جهت رسیدن به هدف اصلی با عنوان «ارتقاء کیفیت ارائه خدمات در تراز انقلاب اسلامی» ۱۳ هدف اختصاصی و استراتژی مختص هر هدف و در نهایت برنامه عملیاتی جهت تحقق استراتژی‌ها تنظیم شده است و در همین راستا، اقداماتی از جمله رونمایی از سلسه همایش‌های با عنوان «فرهنگ انقلابی، بصیرت زیست محیطی»، برگزاری کارگاه آموزشی ارتقاء سلامت اداری و در نتیجه تنظیم و تدوین طرح ارتقاء سلامت اداری، تأسیس قرار گاه جهادی شهید صادقی می‌باشد و در ادامه راه نیز اقدامات و برنامه‌هایی پیش بینی شده است.

در این نشست نقطه نظرات و پیشنهادات اعضاء شورای پایگاه مطرح و مورد بررسی و اتخاذ تصمیم قرار گرفت.

image_printچاپ مطلب

Visits: 50