ترغیب کشاورزان کاشمر به تغییر الگوی کشت با اجرای طرح‌های الگویی موفق در روستاها
ترغیب کشاورزان کاشمر به تغییر الگوی کشت با اجرای طرح‌های الگویی موفق در روستاها

طرح توسعه روستایی و ایجاد طرح الگویی موفق در ترغیب کشاورزان در راستای اهداف وزارت جهاد کشاورزی نقش بسزایی دارد.

به گزارش اخترشرق، محمد شجعی مدیرجهاد کشاورزی کاشمر درجلسه هماهنگی طرح توسعه روستایی شهرستان گفت: یکی از مشکلاتی که باعث شده مردم از روستاها مهاجرت کنندعدم هماهنگی دستگاه‌های متولی به جهت پیگیری امورمرتبط است.
محمد شجعی افزود: روستاها بخش مولد کشور هستند لذا نباید اجازه دهیم که ناهماهنگی بین دستگاه‌ها در زمینه توسعه روستا مشکلات بیشتری را ایجاد کند.
وی ادامه داد: با وجود اینکه چهره روستاهای کشور تغییر کرده اما روستاهای کشور از جوان‌ها خالی است و اقتصاد روستاهای کشور با مشکل مواجه است.
مدیرجهاد کشاورزی کاشمر دلیل‌عدم حل این مشکلات در روستاها برای ارائه خدمات به روستایی‌ها راعدم اولویت‌بندی مناسب دانست و بیان کرد: در طی سالیان گذشته در بخش توانمندسازی مردم روستاها و مناطق محروم کوتاهی شده است که می‌طلبد با برنامه ریزی و آموزش مستمر این موضوع مرتفع گردد.
او تصریح کرد: در دل روستاهای کشور باید نهضت اشتغالزایی، اشتغال‌های خرد و خانگی شکل گیرد تا علاوه بر افزایش سرانه تولید کشور و ترغیب کشاورزان به تغییر الگوی کشت و سازگاری با اقلیم بوجود آمده از مهاجرت جوانان روستایی نیز جلوگیری گردد.
شجعی در ادامه اظهار کرد: در روستاها برای کیفی کردن محصولات تولیدی باید تلاش شود که البته دولت در این زمینه از طریق ورود مجموعه‌های دانش بنیان به روستاها و مناطق محروم و واحد‌های تولیدی روستایی برنامه‌های مدون و اصولی دارد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 10