تخصیص ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات به حوزه مکانیزاسیون کاشمر
تخصیص ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات به حوزه مکانیزاسیون کاشمر

جلسه مشترک اعتبارات مکانیزاسیون با مسئولان بانک کشاورزی شهرستان با هدف بررسی اعتبارات حوزه مکانیزاسیون درسال جاری در محل مدیریت جهاد کشاورزی برگزار شد.

به گزارش اخترشرق؛ سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی کاشمر درجلسه مشترک با مسئولان بانک کشاورزی گفت: با توجه به سنتی بودن کشاورزی منطقه و ضرورت برون رفت از کشاورزی معیشتی و حرکت به سمت کشاورزی مدرن، راهی جز توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی نیست.
کاظم قربان پورتجمیع اراضی و احداث مراکز خدمات کشاورزی را تنها راه برون رفت به سمت کشاورزی مدرن دانست و افزود: این تسهیلات با هدف افزایش بهره وری و نوسازی ماشین آلات بخش کشاورزی، افزایش ضریب مکانیزاسیون، حمایت از تولید و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و کاهش هزینه‌های تولید به متقاضیان پرداخت می‌شود.
وی ادامه داد: اعتبارات پیش بینی شده سال جاری در حوزه مکانیزاسیون حدود ۲۵ میلیارد ریال است که کشااورزان می‌توانند به جهت خرید انواع ادوات کشاورزی و دامداران و مرغداران برای تجهیز واحدهای تولیدی خود از این تسهیلات استفاده کنند.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی کاشمر یکی از مشکلات این طرح را تابعیت از منابع و مصارف بانک‌ها عنوان وبیان کرد: با توجه به اینکه در همان ماه‌های ابتدایی سال طراز بانک‌ها منفی می‌شود عملا امکان استفاده از این تسهیلات به سختی امکانپذیر می‌باشد.
قربان‌پور اظهار کرد: این تسهیلات، تفاهم نامه بین وزارت جهادکشاورزی و بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل می‌باشد و به منظور تزریق تکنولوژی‌های روز به بخش کشاورزی و بهینه کردن حوزه مکانیزاسیون ارایه می‌گردد.
او تصریح کرد: ارائه گواهینامه ویژه رانندگی تراکتور و کمباین از راهنمایی و رانندگی یا ارائه گواهینامه مهارت رانندگی و سرویس و نگهداری ماشین‌های کشاورزی از الزامات پرداخت این تسهیلات به متقاضیان است.
وی خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال و درآمدزایی از مهمترین مولفه‌های توسعه بخش کشاورزی است و توجه به این موضوع در اولویت مدیران جهاد کشاورزی قرار دارد.

خبرنگار:فاطمه نبوی ثالث

image_printچاپ مطلب

Views: 26